"اتخاذ تمهیدات لازم در قبال حمایت ترکیه از داعش ضروریست"

مارکوس ویچل پارلمانتار سوئد خواستار تأسیس ائتلافی بین‌المللی برای اخذ تدابیر لازم در قبال ترکیه و دیگر کشورهای حامی داعش شد

   مارکوس ویچل پارلمانتار سوئد پیش‌نویس لایحه‌ای را به پارلمان این كشور تقدیم کرد و خواهان تحقیق جامع در مورد روابط ترکیه و برخی کشورهای دیگر حامی داعش شد. او در لایحه‌ی پیشنهادی خود از دولت سوئد می‌خواهد تا ابتکار عمل تأسیس ائتلافی بین‌المللی را در این راستا برعهده گیرد.

   ویچل خاطرنشان کرده است که فشار و سرکوب اقلیت‌ها و مخالفان در ترکیه به شیوه‌ای سیستماتیک ادامه دارد و افزود:"ترکیه با اشغال کشورهای همسایه حقوق بین‌المللی را زیر پا گذاشته است و رفتار ترکیه در سوریه رفتارهای امپریالیستی می‌باشند."

   وی تصریح می‌نماید که روابط دولت ترکیه با تبهکاران داعش در خلال جنگ داخلی سوریه به خوبی عیان شده است.

​​​​​​​   ویچل سپس با یادآوری حمایت دولت ترک از تبهکاران القاعده در ادلب می‌گوید:"بنیادگرایان خارجی برای پیوستن به خلافت و سازمانهای تروریستی در خاک سوریه از ترکیه به عنوان معبر استفاده می‌کنند و مهمتر از همه اینکه شهروندان کورد و غیرنظامیانی که از چنگ داعش فرار کردند در مرزهای ترکیه متوقف گردیدند. حتی نیروهای مرزبانی به سوی آنان شلیک کردند."

​​​​​​​   ویچل در ادامه یادآور شده است که داعش نفت خام و منابع دیگر را به ترکیه می‌فروخت و درآمد حاصله از آن منبع اصلی شکل‌گیری و گسترش این سازمان تروریستی بود.