اینترناسیونالیست‌ها با شعار «آزادی برای اوجالان» به راه خویش ادامه می‌دهند

راه‌پیمایی اینترناسیونالیست‌ها که برای محکوم کردن توطئه ١۵ فوریه آغاز شده بود ادامه دارد. آنان شعار «آزادی برای اوجالان، جایگاه سیاسی برای کوردستان» را سر می‌دهند.

بیش از ١٢٠ اینترناسیونالیست با شعار «آزادی برای اوجالان، جایگاه سیاسی برای کوردستان، در برابر فاشیسم متحد شویم» چهارمین روز راه‌‌پیمایی در همبستگی با مبارزات آزادیخواهانه کوردستان را ادامه می‌دهند. راه‌پیمایان امروز از مقابل ساختمان دادگستری لوکزامبورگ فعالیت خود را آغاز کردند.

در این راه‌پیمایی شهروندانی از آمریکای لاتین، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، کشورهای اسکاندیناوی، ایران، آفریقای جنوبی، کانادا، اکوادور، جزایر قناری و اتریش که شمار آنها بالغ بر ١٢٠ نفر می‌باشد شرکت کرده‌اند.

اینترناسیونالیست‌ها شب گذشته را در سالن پابلو نرودا در شهر گوینانگ فرانسه بسر بردند و صبح امروز (سه‌شنبه ١١ فوریه) از ساعت ١٠ راه‌پیمایی خود را از سر گرفتند. آنان پس از ١٠ کیلومتر پیاده‌روی به شهر تولین فرانسه می‌رسند و شب را در آنجا به روز می‌رسانند.

این فعالان پلاکارد بزرگی را با خود حمل می‌کنند که روی آن عبارت «آزادی برای اوجالان، جایگاه سیاسی برای کوردستان» نوشته شده و اقدام به توزیع بروشور میان مردم می‌کنند.

آن‌ها همچنین شعار‌ «زنده‌باد رهبر آپو» سر می‌دهند.

اینترناسیونالیست‌ها روز گذشته (دوشنبه ١٠ فوریه) در نشستی مطبوعاتی با اصحاب رسانه نسبت به نقض قوانین و معیارهای بین‌المللی از سوی دولت ترکیه از جامعه بین‌المللی خواستند که به سکوت شرم‌آور خویش پایان داده و آنکارا را زیر فشار قرار دهند تا فورا به حصر اوجالان پایان دهد.