جشنواره انسانیت در پاریس آغاز شد

جشنواره انسانیت که از سوی روزنامه هومانیته برگزار می‌شود با نشست‌های جداگانه، نمایشگاه و کنسرت‌های موسیقی آغاز شد. در این دوره از جشنواره جمعیت دمکراتیک کورد در فرانسه و خیمه کوردستان هم در بخش روستای بشریت جای گرفته‌اند.

   جشنواره انسانیت سالانه از سوی روزنامه اومانتیه ارگان مطبوعاتی حزب کمونیست فرانسه برگزار می‌شود. جشنواره امسال عصر دیروز با نشست‌، نمایشگاه و اجرای ترانه آغاز شد. تخمین زده می‌شود که در سه روز برگزاری جشنواره بیش از یک میلیون نفر در پارک دپارتمنتال در شهرک کورنفو شرکت نمایند. روز جمعه بیش از صد هزار نفر در مراسم افتتاحیه حضور به هم رساندند.

    جمعیت دمکراتیک کوردهای ساکن در فرانسه و خیمه کوردهای مقیم فرانسه در بخش روستای انسانیت جای گرفتند. این جمعیت در محل خیمه اقدام به جمع‌آوری امضا برای صلاح‌الدین دمیرتاش رییس مشترک سابق حزب دمکراتیک خلق‌ها و فروش کتاب‌های دمیرتاش نمود. در همین چهارچوب قرار است روز چهارشنبه پانلی با شرکت پارلمانتاران ه.د.پ و جمعیت کوردهای ساکن فرانسه برپا شود. در خیمه کوردستان هنرمندان جنبش فرهنگی به ارائه کارهای کوردی پرداختند و برای شرکت کنندگان غذاهای محلی کوردستان را آماده نمودند.

   روز گذشته جمیله رنکیچای به نمایندگی از جمعیت کوردهای ساکن فرانسه از زنان مبارزی کورد که به سلطه سیاه داعش پایان دادند یاد نمود و سیاست‌های رژیم فاشیست ترک در غصب شهرداری‌ها و حمله به کوردها را محکوم کرد.  سیلویه ژان هم به نمایندگی از جمعیت فرانس کوردستان با اشاره به تداوم فشار بر پارلمانتارهای ه.د.پ و شهرداری‌های کوردستان خلق کورد و آزادیخواهان را به همبستگی در مقابل فاشیسم فراخواند.