حزب چپ سوئد پیروزی مقاومتگران اعتصاب غذا را تبریک گفت

حزب چپ سوئد طی بیانیه‌ای با تبریک پیروزی مقاومتگران اعتصاب غذا اعلام کرد،"ما همیشه در مبارزات کردها برای دمکراسی و حقوق بشر همراه آنان خواهیم بود. مبارزات آن‌ها، مبارزه‌ی ماست."

  شاخه‌ی شهر اوپسالا حزب چپ سوئد درباره‌ی پایان یافتن اعتصاب‌های غذا و روزه‌ی مرگ بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد. در بیانیه آمده است:" دمکراسی و مبارزات حقوق بشر به موفقیت دست یافت."

  پس از انتشار پیام رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان از سوی وکلای وی، مقاومتگران اعتصاب غذا و روزه‌ی مرگ به کنش خویش پایان دادند. حزب چپ سوئد اعلام کرد که آن‌ها در زمان این مقاومت، همراه با مقاومتگران بودند.

  این بیانیه از سوی یکبون آلپ رهبر شاخه اوپسالا و مسئول ارتباطات خارجه این حزب صادر شده است. در بیانیه آمده است "ما همیشه در مبارزات کردها برای دمکراسی و حقوق بشر همراه خواهیم بود. مبارزات آن‌ها، مبارزه‌ی ماست."

  حزب چپ سوئد در ابتدای کنش اعتصاب غذای لیلا گوون در ۸ نوامبر ۲۰۱۸/ ۱۷ آبان ۱۳۹۷ با این کنش همکاری نموده و حمایت خود را اعلام کرده بودند. نماینده و رهبران حزب چپ در دفعات بسیاری به دیدار با مقاومتگران استراسبورگ رفته بودند و در پیام‌هایی از آن‌ها حمایت کرده بودند.

  دانیل ریازت نماینده‌ی حزب چپ برای حمایت از مقاومتگران ۳ روز در کنش اعتصاب غذا جای گرفت.

  آمینه کاکه باوه نماینده‌ی حزب چپ و هوکان سوننلیگ سخنگوی سیاست خارجه، در پارلمان کشور سوئد این مقاومت‌ها را مورد گفتگو قرار داده و از مارگوت والستروم وزیر خارجه این کشور درخواست کرده بود برای پایان یافتن حصر اقداماتی انجام دهد.