راهپیمایی کوردها و دوستانشان در پاریس: به هفت سال بی‌حقوقی پایان دهید!

کوردها و دوستانشان در راهپیمایی باشکوهی در پاریس قتلعام سه زن انقلابی کورد از سوی رژیم تروریستی جمهوری ترکیه را محکوم کردند.

ساکینه جانسز، فیدان دوغان و لیلا شایلمز سه زن انقلابی کوردستان در روز ٩ ژانویه ٢٠١٣/ ٢٠ دی ١٣٩١ در پایتخت فرانسه توسط عناصر سازمان اطلاعات ترکیه (میت) به قتل رسیدند. از یک هفته پیش کوردهای ساکن فرانسه و اروپا با شرکت در اکسیون‌ها و گردهمایی‌های اعتراضی خواهان محاکمه و مجازات آمران این جنایت هستند. فعالیت‌های اعتراضی امسال با شعار «به هفت سال بی‌حقوقی پایان دهید» برگزار می‌گردند.

بزرگترین راهپیمایی امسال از سوی جنبش زنان کورد- اورپا در شهر پاریس آغاز شده است. راهپیمایی از ساعت ١١ به وقت محلی از خیابان گاردونور آغاز شد و در میدان رپابلیک با میتینگی به پایان می‌رسد.

هزاران نفر اعم از زنان و جوانان از كشورهای آلمان، سوئیس، فرانسه، بلژیک، هلند، اتریش و انگلستان به پاریس رفته‌اند تا در این راهپیمایی شرکت کنند. شرکت کنندگان با بلند کردن پلاکارت و تصاویر شهیدان قتلعام پاریس و همچنین حمل پارچه نوشته‌ دولت تبهکار ترکیه و حکومت فرانسه را محکوم کردند.

کوردها به دنبال عدالت هستند

با اینکه مدارک مستندی در خصوص آمران و عاملان قتلعام پاریس ارائه شده‌اند اما دولت فرانسه برای منافع اقتصادی خود از حسابخواهی از عاملان این جنایت چشم‌پوشی می‌کند. کوردستانی‌ها با برگزاری راهپیمایی اعتراضی و فعالیت‌های دمکراتیک خواهان اجرای عدالت در مورد پرونده قتلعام پاریس هستند.

در این راهپیمایی علاوه بر کوردها دوستان فرانسوی آنان هم شرکت دارند. نمایندگان احزاب چپ‌گرا و آزادیخواه فرانسه نیز در این فعالیت حضور یافتند و از خواسته‌های مشروع کوردها اعلام حمایت نمودند.

هزاران نفر در گاردونور پاریس با سردادن شعار خواهان روشن شدن پرونده ترور سه زن سیاستمدار کورد و مجازات رژیم تروریستی جمهوری ترکیه شدند.