کنش‌های اعتراضی علیه حملات دولت ترکیه

کنشگران در شهرهای اروپا اشغالگری دولت ترکیه علیه جنوب کردستان و حملات آن علیه غیرنظامیان را محکوم ساختند.

  در نتیجه‌ی درخواست کنفدراسیون جوامع کردستانی در اروپا کنشی اعتراضی علیه حملات اشغالگری دولت ترکیه و حملات آن علیه کمپ مخمور در شهر برمن واقع در آلمان انجام شد. کردستانیان و دوستانشان از شهرهای برمن و الدنبرگ در این کنش شرکت کردند. کنشگران علیه حکومت اقلیم کردستان اعتراض نموده و اعلام کردند، " اجازه دادن به کشتار کودکان خلق خویش و تقدیم کردن میهن خویش به دشمنان، برادر کشی است."

  فرانکفورت: بدین مناسبت در شهر فرانکفورت میتینگی برگزار شد. کنشگران در طی این میتینگ  قتل غیرنظامیان از سوی دولت ترکیه را خاطر نشان ساخته و سکوت حکومت اقلیم کردستان و حکومت عراق را محکوم نمودند. کنشگران از نهاد‌های بین‌المللی درخواست کردند علیه اشغالگری دولت ترکیه اقدام نمایند.

  اشتوتگارت: در شهر اشتوتگارت علیه اشغالگری دولت ترکیه در جنوب کردستان راهپیمایی اعتراضی برگزار شد. کنشگران در طی این کنش پلانکاردی با عنوان " مرگ بر خیانت" را در دست داشتند."

  استکهلم: کنشگران در شهر استکهلم در سوئد، حملات دولت ترکیه را محکوم نمودند. کردستانیان با این هدف در میدان سرگلستورگ گرد هم آمده و پلانکاردهایی را با مضمون "‌ در برابر ترور و فاشیسم متحد شویم" و " اردوغان قاتل کودکان" را بلند کردند. عایشه گوکتپه به نمایندگی از کنشگران سخن گفته و از سکوت سازمان بین‌الملل در برابر این حملات انتقاد کرد. وی اعلام کرد، مقامات پ.د.ک، دولت عراق و کشورهای غربی با سکوت خویش در برابر کشتارها، با دولت ترکیه همکاری می‌کنند. گوکتپه از جامعه بین‌الملل درخواست کرد، در برابر حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه در جنوب کردستان صدای خود را بلند کنند.

  دن هاگ: در شهر دن هاگ واقع در هلند اقدامات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه در جنوب کردستان محکوم شد. کردستانیان در مقابل پارلمان گرد هم آمده و حملات دولت ترکیه علیه روژاوا و جنوب کردستان را محکوم نمودند. کنشگران اعلامیه‌هایی به زبان هلندی و انگلیسی را توضیع نمودند.