کنفرانس روژاوا در پارلمان اروپا: اردوغان هیتلر این دوره است

کنفرانس روژاوا در پارلمان اروپا در دومین روز خود برگزار شد. در این کنفرانس در مورد دیکتاتوریت اردوغان صحبت شد و وی را مانند هیتلر و صدام توصیف کردند.

در ابتدای کنفرانس بدران چیا کورد مشاور اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه سخن گفت و اعلام کرد آنها نیرویی بر اساس زندگی مشترک ایجاد کرده‌اند و گفت:"همه‌ی سربلندیهای این منطقه بین المللی هستند. ترکیه از گروههای اسلامی تندرو استفاده می‌کند و می‌خواهد یک رژیم اسلامی بنیاد نهد."

چیا گفت: "ترکیه دو هدف دارد. ابتدا رژیمی اسلامی بنیاد نهد، دوم می‌خواهد روئیای دمکراسی خلق کورد را از بین ببرد. مدارکی در دست داریم که ترکیه تبهکاران داعش و النصره را به کار می‌گیرد. با پول اروپا کوردها را قتلعام می‌کند. چرا اتحادیه‌ی اروپا از کشوری حمایت می‌کند که پروژه‌ی قتل‌عام را اجرا می‌کند. اردوغان به صدام حسین تازه‌ای تبدیل شده است. همانطور که مجرمان جنگ جهانی دوم محاکمه شدند باید اردوغان نیز همان طور محاکمه شود."

حسن ابراهیم مسئول اداره‌ی احوال نیوز در مورد اردوغان گفت: "اردوغان به هیتلر این دوره تبدیل شده است. اردوغان برای کورد و عرب تهدید محسوب می‌شود. باید اتحادیه‌ی اروپا واکنش تندی نشان دهد."

پروفسور دکتر میخائیل گونتیر عضو کمیسیون اتحادیه‌ی اروپا در امور مدنی ترکیه اعلام کرد، باید آمریکا پ.ک.ک را از لیست ترور خارج کند و اتحادیه‌ی اروپا را تحت فشار قرار دهد.

شیخ علی دبیر کل حزب اتحادیه‌ی کورد نیز گفت: "خلق کورد تا آخرین نفس، زبان و خاکش را حفظ می‌کند. هم موطنان سوری به صلح نیاز دارند. برای آنکه ترکیه نیروهایش را از سوریه خارج کند، باید تحت فشار قرار گیرد."

ایمی هوستینهاست که از دانشگاه هاروارد در کنفرانس شرکت کرده بود، نقشه‌ی کمپهای ارمنی‌ها در زمان قتلعام آنها را نشان داد و گفت: "بیشترین قتلعام در دیرالزور انجام شده است."