کنفرانس پارلمان اروپا: اردوغان مجرم است و باید محاکمه شود

کنفرانس روژآوا در پارلمان اروپا دو روز گذشته در حال برگزاری بوده در این کنفرانس در رابطه با دلایل و نتایج اشغالگری ترک سخنانی ایراد شد. یکی از خبرنگاران مصری در این کنفرانس اظهار داشت که اردوغان مجرام جنگی بوده و باید محاکمه شود.

در کنفرانس روژاوا که در پارلمان اروپا علیه اشغالگری برگزار شده بود، علیه مواضع ترکیه واکنش نشان داده شد. در این کنفرانس اردوغان مجرم جنگی قلمداد شده و خواستار محاکمه وی شدند. کنفرانس روژآوا در پارلمان اروپا دو روز گذشته در حال برگزاری بوده در این کنفرانس در رابطه با دلایل و نتایج اشغالگری ترک سخنانی ایراد شد. یکی از خبرنگاران مصری در این کنفرانس اظهار داشت که اردوغان مجرام جنگی بوده و باید محاکمه شود.

تلاش دارند تا برای تروریستها منطقه‌ای امن ایجاد کنند

نظیره گوریه از حزب اتحاد سریانی یکی از سخنرانان این کنفرانس بود؛ وی در این کنفرانس اظهار داشت که ترکیه به کشور صادر کننده تروریسم در منطقه تبدیل شده است. گوریه در این رابطه اظهار داشت که ترکیه در طول این مدت همواره سعی داشته است که خودمدیریتی روژآوا را از میان بردارد. زیرا پروژه روژآوا از سوی ترکیه به عنوان تهدیدی برای دکترین ملی‌گرایی این دولت قلمداد شده است. گوریه در بخش دیگری از سخنان خود در پارلمان اروپا اظهار داشت که دولت ترکیه زمانی که به حمله دست می‌زند، هیچ تفاوتی میان غیر نظامیان و رزمندگان قایل نیست. نظیره در این رابطه اظهار داشت که عملیات ترکیه، عملیات ترور است. در این برهه ترکیه حیاتی جدید به داعش بخشیده است، هدف ترکیه بر این مبناست که همراه با تروریستها منطقه‌ای امن را برای آنها ایجاد نماید.

نقض حقوق بین‌المللی توسط شخص اردوغان انجام می‌شود

در بخش دیگری از این کنفرانس، بنیانگذار سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه، رامی عبدالرحمن با اشاره به اشغالگری دولت ترک در عفرین اظهار داشت: نظامیان ترک با این عملیات حقوق بین الملل را نقش می‌کنند. با نقض حقوق نه فقط غیرنظامیان دچار آسیب می‌شوند، بلکه میراث بشری نیز دچار تهدید و آسیب واقع شده و هویت این منطقه نیز تغییر می‌یابد. عبدالرحمن در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ارتش ملی سوریه به منظور جرم علیه سوریها، مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گرفته است. تمامی نقضهای حقوق بین‌الملل از سوی رهبری اردوغان و با فرمان شخص وی انجام می‌شوند. به شیوه‌ای متفاوت در حال تغییر دموگرافی و بافت جمعیتی منطقه هستند. هدف آنان نیز تغییر این دموگرافی است. عبدالرحمن در رابطه با اشغالگری اخیر ترکها نیز افزود: هدف اینست که کوردها را از سرزمین خود اخراج نمایند.

ژیان حسین: هدف احیای داعش است

ژیان حسین از مجلس کانتون سریکانی و پژوهشگر یکی دیگر از سخنرانان این کنفرانس بود. ژیان حسین در این رابطه گفت: عملکرد ترکها در عفرین در مناطق دیگر روژآوا تکرار می‌شود. دولت ترک با این عملیات تحت عنوان چشمه صلح، دست به ترور می‌زند، در شهرهایی که توسط دولت ترک اشغال شده‌اند، جرایمی مانند اخراج و تبعید، تاراج، دستگیری و قتل انجام شده است. هدف اشغالگری ترک احیای داعش است.

حیات نایسه: اشغالگری ترک تهدیدی برای تمامی خلق‌های منطقه است

حیات نایسه از مجلس دمکراتیک سوریه نیز در رابطه با اشغالگری ترکها اظهار داشت: کاملا مشهود است که اشغالگری نظامی دولت ترک در میهن و منطقه باعث گردابی شده است. این اشغالگری تهدید مستقیم علیه خودمدیریتی شمال-شرق سوریه است. تهدیدها صرفا متوجه کوردها نیستند. بلکه تمامی خلق‌های منطقه در حال تهدید هستند. دولت ترک دچار فوبیای کوردهراسی و بیماری دشمنی با کوردها شده است. حیات نایسه در رابطه با هدف اشغالگری ترکها افزود: هدف ترکیه نابودی خودمدیریتی کوردها در سوریه و نابودی تجربه خلقهای سوریه در شمال-شرق سوریه است.

الهدی: تلاش دارند تا امپراتوری جدید ترکی ایجاد کنند

نشت الهدی روزنامه نگار مصری نیز به خصیصه امپریالیستی دولت ترک اشاره کرده و اظهار داشت: امپریالیستی بودن دولت ترک را با خونریزی و قتلعام ارمنی‌ها می‌توان درک کرد. اردوغان علیه منافع کوردها و اعراب تلاش دارد تا امپراتوری جدید ترکی، یک امپراتوری عثمانی را مجددا تاسیس نماید. الهدی در بخش دیگری از سخنان خود افزود  که اردوغان تلاش دارد تا از تاثیرگذاری مصر در جهان عرب کاسته و مصر نیز این نکته اطلاع دارد، به همین دلیل نیز اخوانیهای شبه نظامی را از مسند قدرت بدور کردند.

اردوغان مجرم جنگی است

این خبرنگار مصری در پایان سخنان خود افزود: در پارلمان اروپا با صدایی بلند اعلام می‌کنیم که باید به نقض قوانین پایان داده شود. اردوغان مجرم جنگی است و باید به این اتهام محاکمه شود. از دستان اردوغان خون جاری است. موضع سازمانهای بین‌المللی نیز در این رابطه پوشالی بوده و دولتها بر مبنای منافع خود عمل می‌کنند.