یاد شهدای قتل‌عام شنگال در اروپا گرامی داشته شد

روز گذشته در بسیاری از شهرهای اروپا مراسم‌هایی برای گرامی داشت یاد و خاطره قربانیان قتل‌عام ایزدی‌ها برگزار شد.

  روز گذشته در بسیاری از شهرهای اروپا مراسم‌هایی برای گرامی‌داشت شهدای قتل‌عام ایزدیان از سوی تبهکاران داعش برگزار شد.

  هامبورگ

  در طی میتینگی در شهر هامبورگ آلمان قتل‌عام علیه جامعه ایزدی از سوی تبهکاران داعش محکوم شد. این کنش با پیشاهنگی اتحادیه مجلس زنان روژبین در راه موندبرگ برگزار شد. لیلا کایا به نمایندگی از کنش‌گران بیانیه‌ای را درباره‌ی قتل‌عام جامعه ایزدی قرائت نمود. همچنین در طی این کنش عدالت آمد سخن گفته  و با اشاره به قتل‌عام کودکان ایزدی به سکوت جهانیان در این باره اعتراض نمود. الرونتوین لاتویا نماینده‌ی جنبش زنان سیاسی علیه کشتار زنان اعلام کرد، کشتار زنان با مبارزه پایان خواهد یافت.

  کلن

  کنش در بانهوفورپلاتز با پیشاهنگی مجلس زنان ویان در کلن در ساعت ۱۱ برگزار شد. کنشگران پلانکاردی با عنوان " آزادی زنان ایزدی آزادی بشریت است" را بلند کردند. همچنین فعالان کمپین برای روژاوا بپاخیز "riseup4rojva" که در ۱۸ کشور از جمله آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و سویس سازماندهی شده است، از این کنش حمایت کردند. کنشگران در طی سخنرانی‌های ایراد شده به قتل‌عام زنان و کودکان ایزدی و مبارزات زنان کرد اشاره کردند.

  کاسل

  کردستانیان در شهر گاسن در آلمان شهدای شنگال را گرامی داشتند. کردستانیان به کلیسای مارکوس پروتستان رفته و با کشیش‌های این کلیسا سخن گفتند. مراسم گرامی داشت با سکوت کردستاناین برای یاد شهدا آغاز شد. کشیش اعلام کرد،" ‌من دعا می‌کنم، اول برای شهدای شنگال و سپس برای کسانیکه ایزدیان را آزاد کردند" کردستانیان سپس برای شرکت در راهپیمایی هانوور به راه افتادند.

  اسن – گیسن

  یاد و خاطره شهدای قتل‌عام شنگال در شهرهای گیسن و اسن در آلمان گرامی داشته شد. مسئول مجلس اسن درباره‌ی این قتل‌عام سخن گفته و شهدا را گرامی داشت. در شهر گیسن نیز با پیشاهنگی مجلس زنان برچم، کردستانیان در برلین پلاتز گرد هم آمده و یاد شهدای شنگال را گرامی داشتند.

  لیژ

  در شهر لیژ با پیشاهنگی مرکز جامعه دمکراتیک کردستان شهدای شنگال گرامی داشته شدند. کنشگران در طی سخنرانی‌های خود نقش پ.د.ک در این قتل‌عام را محکوم کردند.

  سیدنی

  در شهر سیدنی واقع در استرالیا یاد شهدای قتل‌عام ایزدیان گرامی داشته شد. این کنش با پیشاهنگی مرکز جامعه کردستانیان دمکراتیک ن.ج.ک.د در میدان سیدنی تاون هال برگزار شد. زنان کرد گرد هم آمده و با هدف احترام برای یاد زنان و کودکان قربانی این قتل‌عام یک دقیقه سکوت کردند.

  پیتر بویل روزنامه‌نگار گرین لفت ویکلی و پیپ هانر سخنگوی اتحاد زنان سوسیالیست سخن گفتند. همچنین ویان حبیبی از فرماندهان ی.ژ.ش از راه اسکایپ در کنش شرکت کرده و اعلام کرد، " کسانیکه خواهان زدودن ما از صفحات تاریخ بودند خود نابود گشتند."

  لندن

  در مرکز کمدن تاون در شهر لندن شهدای ۷۳ مین قتل‌عام ایزدیان گرامی داشته شدند. در سخنان ایراد شده کنشگران این قتل‌عام را ارزیابی نموده و حملات دولت ترکیه علیه روژاوا را محکوم نمودند.

  همچنین مجلس زنان لندن تاتری درباره‌ی این قتل‌عام را برگزار کرد.