١٧ سازمان دیگر خواستار آزادی رهبر خلق کورد شدند

​​​​​​​١٧ سازمان دیگر از جمله سازمان جوانان حزب سبزهای آلمان به کارزار «برای تحقق صلحی پایدار در ترکیه، زمان آزادی عبدالله اوجالان فرا رسیده است» پیوستند.

کارزار «برای تحقق صلحی پایدار در ترکیه، زمان آزادی عبدالله اوجالان فرا رسیده است» از روز ١١ ژانویه ٢٠٢١ / ٢٢ دی ١٣٩٩ با ابتکار عمل جمعیت کورد آفریقای جنوبی (KHRAG) و کنفدراسیون سندیکاهای آفریقای جنوبی (COSATU) آغاز شده بود.

در چارچوب این کمپین بین‌المللی با ارسال نامه به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درخواست شده است تا گام‌هایی ملموس را در این رابطه بردارد. در نامه آمده است که کمیته منع شکنجه سازمان ملل و کمیته منع شکنجه شورای اروپا لازم است برای پایان دادن به حصر امرالی اقدام کنند.

استقبال از کمپین در آلمان

این کمپین با استقبال سازمان‌های آلمان مواجه شده است. به تازگی این سازمان‌ها در بیانیه‌ای مشترک پیوستن خود را به کمپین بین‌المللی آزادی اوجالان اعلام کرده بودند.

"کمک سرخ (Rote Hilfe) (دارای نمایندگی در ۴٠ شهر آلمان و ١٠ هزار نفر عضو می‌باشد که از زندانیان چپ حمایت می‌كند)، سازمان‌های جوانان حزب سبزهای آلمانGrüne Jugend در ایالت‌های هامبورگ و نوردراین-وستفالن، سازمان Seebrücke در برلین،  Women Defend Rojava، جنبش Gemeinsam kämpfen (فیمنیست‌های متحد)، کمپین قربانیان رفتارهای پلیس‌های نژادپرست (KOP)، کمپین Rheinmetall Entwaffnen، سازمان Rojava-Solibündnis در لایپزیک، سازمان Attac در هامبورگ، سازمان Antifa Lüneburg Unzen، سازمان Make Rojava Green Again، سازمان حمایت از سندیکاهای کمونسیت KOMintern، سازمان Antifaschistische Aktion Lüneburg/Uelzen، سازمان Migrantifa در برلین، سازمان Attac در دورتموند،  سازمان فمنیست Die Frauen".

مجلس خلق Eelam تامیل و Basta Netzwerk در آلمان چند روز پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که به این کمپین پیوسته‌اند.