۳۳۳ روز است که روزنامه‌نگار سلیمان احمد دستگیر شده است

۳۳۳ روز است که روزنامه‌نگار سلیمان احمد از سوی حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) دستگیر و زندانی شده است. در روز ۲۹ جولای، پ‌دک حکم مجازات ۳ سال حبس را علیه روزنامه‌نگار سلیمان احمد صادر کرد.

روزنامه‌نگار سلیمان احمد

ادیتور بخش عربی خبرگزاری روژنیوز، سلیمان احمد در روز ۱ اکتبر ۲۰۲۳ برای دیدن خانواده‌اش در محله شیخ‌مقصود به حلب رفته بود، اما در روز ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳ زمانیکه قصد داشت از پایانه پیشخابور ‌(سِمالکا) به باشور کوردستان بازگردد، از سوی نیروهای پ‌د‌ک ربوده شد و پس از هفت ماه براثر فشارها به پ‌د‌ک، اجازه ملاقات با وکلایش را یافت.

روز ۳ ژوئن دادگاه یک جرائم در دهوک، تاریخ برگزاری اولین جسله دادگاه سلیمان احمد را ۳۰ ژوئن امسال اعلام کرد، اما این دادگاه به بهانه اینکه قاضی آماده نیست و نیروهای امنیتی ‌(موسوم به آسایش‌) ابزارهای روزنامه‌نگاری را برای ضمیمه پرونده شدن نفرستاده است، جلسه را به روز ۲۹ جولای به تعویق انداخت. در روز ۲۹ جولای نیز دادگاه دهوک حکم ۳ سال حبس را برای سلیمان احمد صادر کرد. سلیمان احمد ۳۳۳ روز است که در زندان پ‌د‌ک زندانی می‌باشد.

در پایان با اعتراض وکلا به حکم صادره، پرونده سلیمان احمد به دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده شده است تا تصمیم نهایی آنجا صادر شود.