ابرو گونای: اگر ابعاد قتلعام پاریس روشن شود، بسیاری از مسائل حل می‌شوند

ابرو گونای در مراسم یادبود ۶ سیاستمدار کورد که به قتل رسیده بودند شرکت کرده و طی یک سخنرانی اظهار داشت: همه عاملان قتلعام پاریس را می‌شناسند. اما ترکیه نمی‌خواهد ابعاد این مسئله روشن شود. در صورتیکه ابعاد قتلعام پاریس روش شود، بسیاری از مسائل حل می‌شوند.

مراسم یادبود شش زن سیاستمدار و انقلابی کورد، ساکنیه جانسز، فیدان دوغان، لیلا شایلمز که در ۹ ژانویه ۲۰۱۳ در پاریس ترور شده بودند و نیز سیوه دمیر، پاکیزه نایر و فاطمه اویار در ۴ ژانویه ۲۰۱۶ که در زمان منع رفت و آمد در سیلوپی به قتل رسیده بودند، برگزار شد. این مراسم از سوی جنبش زنان آزاد TJA در دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها در شهر مردین برگزار شد. ابرو گونای سخنگوی حزب دمکراتیک خلق‌ها و نماینده مردین در پارلمان ترکیه و بسیاری از زنان دیگر در این مراسم شرکت کردند.

برنامه یادبود این زنان انقلابی با یک دقیقه سکوت آغاز شد. سپس گونای به سخنرانی پرداخته و به آن دسته از زنان کوردی اشاره نمود که در جریان مبارزه جان خود را از دست داده‌اند.

مبارزه آنها همچنان ادامه دارد

گونای در سخنرانی خود اعلام نمود که ترکیه تلاش می‌کند تا قتل زنان کورد را مخفی نگاه دارد و در این باره اظهار داشت: زنان سیاستمدار مستقیما هدف قرار گرفتند. قتلعام علیه صلح و دمکراسی روی داد. اطلاع دارید که در سال‌هایی که با امرالی دیدارهایی در جریان بود، جنایت پاریس روی داد، در واقع این اقدام کمینی علیه پیشبرد دست‌یابی به راه حل بود. فرانسه هیچگونه مسئولیتی را در این قتلعام نپذیرفته و از طرف دیگر چون مسئول این پرونده ترکیه بود؛ آن را مخفی کردند. همه از ارتباط عمر گونای با میت ترکیه مطلع هستند. همه چیز عیان است. باید بدانند که ما مخفی کردن این جنایت را نمی‌پذیریم و مبارزه آنها را ادامه می‌دهیم. در مسیر مبارزه آنها نقش خود را ادامه داده و برای دست‌یابی به آزادی و دمکراسی مبارزه را ادامه می‌دهیم.