ابرو گونای: لازم است ترکیه سریعا دست از اشغال عفرین بردارد

ابرو گونای سخنگوی حزب دمکراتیک خلق‌ها اعلام کرد که هدف قرار دادن نمایندگان این حزب در پارلمان و از جمله، سمرا گوزل راه را برای اقتدارگرایی هرچه بیشتر نشان می‌دهد.

ابرو گونای سخنگوی حزب دمکراتیک خلق‌ها اعلام نمود که هدف نشان دادن سمرا گوزل، پارلمانتار این حزب راه را برای اقتداگرای هر چه بیشتر هموار می‌کند. گونای در سخنان خود همچنین ضمن اشاره به سالگرد اشغال عفرین از سوی دولت ترک، خواستار تخلیه سریع این شهر و خاتمه دادن به اشغالگری از سوی دولت ترکیه شد.

ابرو گونای سخنگوی حزب دمکراتیک خلق‌ها در دفتر مرکزی این حزب در نشستی خبری این هفته شرکت کرده و در رابطه با موضوعات روز گفتگو کرد. گونای در سخنان خود در رابطه با حمله به سمرا گوزل نماینده این حزب درپارلمان سخن گفت. همچنین وی در نشست خود که به زبان کوردی سخن می‌گفت به چهارمین سالگرد حمله به عفرین و تاراج این شهر در روژآوا هم اشاره کرد.

'اپوزیسیون تو را از اریکه قدرت به زیر می‌کشد'

ابرو گونای در جلسه هفتگی خود اظهار داشت که حاکمیت تلاش می‌کند با هدف قرار دادن سمرا گوزل تمام نمایندگان این حزب و در مجموع کل حزب دمکراتیک خلق‌ها را مورد هدف قرار داده و در این باره اظهار داشت: کارزاری از فشار، توطئه و حمله به حزبمان آغاز شده است، اما ما هم در این باره نکاتی داریم که لازم است به اپوزیسیون متذکر شویم. افرادی که خود را اپوزیسیون می‌خوانند وجود دارند که رویدادهایی را که در زمان فرایند دست‌یابی به راه حل مسئله کورد برجسته کرده و هم اکنون در دستور کار روز قرار می‌دهند و از طرف دیگر بر عملیاتهای سیاسی حاکمیت سرپوش می‌گذارند. دست به سیاه‌نمایی نمایندگان ما می‌زنند و علیه حزبمان عملیات سیاسی جدیدی را آغاز می‌کنند. اقداماتی که شما انجام می‌دهید اقدامات اپوزیسیون نیست. شما بازیهای حاکمیت را تکرار می‌کنید و همزمان زمینه را برای عملیات سیاسی مجدد حاکمیت آماده می‌کنید. ما بار دیگر درخواست می‌کنیم که در این رابطه هشیاری داشته باشید. ما اقدامات کمیسیون ارتباطات را پیگیری می‌کنیم و در این رابطه ارزیابی‌های خودمان را انجام می‌دهیم.

ابرو گونای در بخش کوردی سخنان خود هم ضمن اشاره به اقداماتی که در عفرین صورت گرفته است اظهار داشت: رسانه‌های محترم، امروز چهارمین سالگرد اشغالگری عفرین است. من بار دیگر اشغال و رویدادهای صورت گرفته در عفرین را محکوم می‌کنم. عفرین سرزمین کورد، عرب، ارمنی و آسوریهاست که با هم این شهر را مدیریت می‌کرده و با هم زندگی می‌کردند، نطقه‌ای بسیار ویژه بود که تا پیش از آن به اشغال در نیامده بود. اکنون عفرین به شهری تبدیل شده است که زنان و کودکان در آن ربوده می‌شوند. جایی است که جنایات جنگی علیه بشریت در آن روی می‌دهد، جایی است که جنایات جنگی در آن صورت می‌گیرد. در این باره نهادها و سازمان‌های مدنی گزارشهای ویژه ای را منتشر کرده‌اند. ترکیه و همزمان با آن تبهکاران وابسته به ترکیه، در عفرین دست به جنایات جنگی می‌زنند.

لازم است ترکیه سریعا دست از اشغالگری بردارد

ابرو گونای با اشاره به اشغال عفرین از سوی ترکیه گفت: بعد از اشغال عفرین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر از غیرنظامیان کشته شدند، ۴۰۰ هزار غیرنظامی ناچار به آوارگی شدند. همانگونه که در ترکیه علیه زبان کوردی و ارزش‌های خلق کورد دشمنی ابراز می‌شود، در عفرین هم اکنون این رویه در پیش گرفته شده است. در عفرین نام تمام اسامی کوردی را به ترکی تبدیل کرده‌اند. فشارهای شدیدی را بر زبان کوردی تحمیل کرده‌اند. به نحوی سیاسی آسیمیلاسیون در عفرین ادامه پیدا می‌کند. ما و خلق عفرین این مسئله را نمی‌پذیریم. لازم است که ترکیه سریعا مناطق اشغال شده را ترک کند و مدیریت این شهر را در اختیار خلق عفرین قرار بدهد.