ابرو گونای: زندانیان بیمار را آزاد کنید

ابرو گونای سخنگوی حزب دمکراتیک خلق‌ها اعلام کرد که زندانها به خانه مرگ تبدیل شده‌اند و از وزارت دادگستری ترکیه درخواست کرد که تمام زندانیان بیمار آزاد شوند.

ابرو گونای سخنگوی حزب دمکراتیک خلق‌ها در دفتر مرکزی این حزب نشستی خبری را برگزار کرده و اعلام کرد که در هر کشوری زندان آئینه دمکراسی به شمار می‌رود. ابرو گونای در این نشست خبری گفت: در ۴۸ ساعت اخیر سه زندانی بیماری جان خود را از دست داده‌اند. متاسفانه زندان در ترکیه را به خانه‌های مرگ تبدیل کرده‌اند. فقط در هفته  اخیر دو زندانی بیمار در زندان‌های ترکیه جان خود را از دست داده‌اند. خلیل گونش در زندان آمد و عبدالرزاق شویور در زندان شاکران جان خود را از دست داه‌اند و تابوت‌های آنها را به خانواده‌هایشان تحویل داده‌اند. حق درمان و سلامتی را از انها گرفته‌اند. آنها را به کام مرگ برده‌اند. خلیل گونش ۲۹ سال از زندگی خود را در  زندان سپری کرد. او در حال سپری کردن دوره مداوای سرطان استخوان بود. اما مرگ او در حالی اتفاق می‌افتد که وزارت دادگستری مرگ را بر او تحمیل می‌کند و در تمام این مدت دچار شکنجه بود.

حقوق دشمن را بر زندانیان تحمیل می‌کنند

ابرو گونای در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به مرگ غریبه گزر که با شکنجه و تعدی همراه بود اظهار داشت: غریبه با نامه‌هایش خواسته بود که صدای او شنیده شود، اما وزارت دادگستری ترکیه در مقابل دادخواهی او سکوت کرد. گفتند که دست به خودکشی زده است اما با این گفته بر جنایت خود مهر تایید زدند. زمانیکه در ترکیه مسئله، مسئله کورد باشد، سازمان پزشکی قانونی گزارش‌های جنایت‌آمیز را تنظیم می‌کند. این مسئله بسیار قابل تامل است که زمانیکه مسئله کورد و مخالفت باشد، قوانین برخورد با دشمن را به اجرا در می‌آورند. ما این مسئله را نمی‌پذیریم. دست از تحمیل حقوق دشمن بردارید. دست از این اقدامات در زندانها بردارید، زندان‌ها را به خانه مرگ تبدیل کرده‌اید. لازم است که آیسل توغلوک و تمام زندانیان بیمار دیگر از زندان آزاد شوند.

ما مبارزه خود را علیه سیستم فاشیسم ادامه می‌دهیم

ابرو گونای در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که در حالیکه نشست‌ها برای تعیین بودجه برگزار می‌شوند ارزش برابری لیر در مقابل دلار، به ۱۵ لیر رسیده است. وضعیت این کشور را همه می‌بینند. باید بپرسیم که افزایش ارزش دلار چه کسی را ثروتمند می‌کند. با افزایش ارزش دلار کارگران و در مجموع همه خلق فقیرتر می‌شوند. خلق در خیابانها اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند. ما همراه با خلق مبارزه خود را با سیستم فاشیستی ادامه می‌دهیم.

ابرو گونای در بخش دیگری از سخنان خود در نشست خبری اظهار داشت که حزب آنها حزبی است که بزرگترین مخالفتها را با حکومت موجود ادامه می‌دهد و در ادامه خاطرنشان ساخت که: ما می‌دانیم زمانیکه حکومت نمی‌تواند یک حزب سیاسی اپوزیسیون را از طریق سیاسی حذف کند از سیستم قضایی استفاده می‌کند. حزبمان هم بزرگترین قربانی این سوء استفاده از سیستم قضایی است. همزمان با برگزاری نشست‌ها در مورد بودجه، پرونده کوبانی برگزار می‌شود. تغییر رئیس و اعضای دادگاه نشانه‌های دخالت مستقیم حکومت در سیستم قضایی است. در این دادگاهی‌ها، وقت کافی را به هوالان ما برای دفاع از خود نمی‌دهند. عدم در اختیار قرار ندادن وقت کافی برای دفاع، نشانه ترس آنها به شمار می‌رود. زیرا هوالان ما دروغ‌های آنها را در سالن‌های دادگاه برملا می‌کنند. نه حزب دمکراتیک خلق‌ها و نه دوستان این حزب، اجازه نمی‌دهند که سیستم قضایی به ابزار دست حکومت تبدیل شود. هوالان ما، هوالان وکیل ما دفاعیات مقدماتی را برای مقابله با تعطیلی حزبمان آماده کرده و به دادگاه ارائه داده‌اند. همین دفاعیه اولیه می‌تواند به عنوان درس در دانشکده‌های حقوق تدریس شود. زیرا ما می‌دانیم که ادعانامه دادستانی در کدام اتاق‌های تاریک آماده شده‌اند. ما تلاش‌ها برای تعطیلی حزبمان را نقش برآب کرده و دوشادوش یکدیگر در خیابانها با مبارزه دمکراتیک در ترکیه، مبارزه را ادامه می‌دهیم.

ابرو گونای سخنگوی حزب دمکراتیک خلق‌ها در بخش دیگری از نشست خبری خود اعلام کرد که کنگره حزب در استانبول بهترین پاسخ به حملات صورت گرفته به حزبمان و پاسخ به سخنان افرادی بود که می‌گفتند طاقتمان طاق شده است.