ادامه بازداشت و بلاتکلیفی ۵ شهروند و فعال کورد

۵ شهروند و فعال کورد پس از گذشت مدت‌ها همچنان به صورت بلاتکلیف در بازداشت اداره اطلاعات می‌باشند.

پنج شهروند و فعال کورد با نام‌های «عبدالله رهنورد، دانا لنج‌آبادی، حسین ساعد موچشی، حامد امینی و رشاد پرویزی»  که در اواخر بهمن و اول اسفند ماه دستگیر شده بودند، همچنان به صورت بلاتکلیف در بازداشت اداره اطلاعات نگهداری می‌شوند.

به گزارش شبکه حقوق بشر کوردستان، عبدالله رهنورد شهروند اهل مریوان در ۲۱ بهمن توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران در این شهر بازداشت و به بازداشتگاه شهرام فر در شهر سنه منتقل شده بود.

همچنین دانا لنج آبادی فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق اهل مریوان نیز روز سه شنبه ۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ توسط اداره اطلاعات در شهر مریوان بازداشت شد.

حامد امینی دیگر شهروند کورد اهل مریوان که چند سال پیش برادر وی که عضو یکی از احزاب اپوزیسیون کورد بود، در درگیری با ارتش ترکیه جان خود را از دست داد، در ۲۵ بهمن توسط نیروهای حکومتی در روستای لنج‌آباد مریوان بازداشت و به اداره اطلاعات سنه منتقل شد.

حسین ساعد موچشی شهروند اهل موچش نیز که دو فرزند وی عضو یکی از احزاب اپوزیسیون کورد هستند، در ۲۴ بهمن در منزل خانوادگی خود در این شهر توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه شهرامفر سنه منتقل شد.

رشاد پرویزی عضو انجمن فرهنگی اجتماعی نوژین نیز در تاریخ ۲۸ بهمن توسط نیروهای حکومتی در کامیاران بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنه منتقل شد.

علی رغم پیگیری‌های متعدد خانواده و بستگان این شهروندان از مراجع قضایی و امنیتی اما هنوز از وضعیت آنها هیچ اطلاعاتی در دست نیست و آنها از زمان دستگیری تاکنون از حق دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده‌های خود محروم بودند.

به گزارش شبکه حقوق بشر کوردستان طی یک ماه گذشته دست کم ۵۴ شهروند و فعال کورد در شهرهای مختلف استان‌های سنه، کرماشان و ارومیه با اتهامات سیاسی و عقیدتی دستگیر شده‌اند.