اعضای هیئت بین‌المللی حقوقدانان به بازدید از تحصن برای عدالت و د‌ب‌پ رفتند

اعضای هیئت بین‌المللی حقوقدانان علیه انزوا به دیدارها و بازدیدهای خود در شهر آمد ادامه می‌دهد و به بازدید از تحصن برای عدالت که برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار می‌شود و د‌ب‌پ رفتند.

 اعضای هیئت بین‌المللی حقوقدانان علیه انزوای مطق تحمیلی بر رهبر خلق کورد به دیدارها و بازدیدهای خود در شهر آمد ادامه می‌دهد. این هیئت به دیدار انجمن آزادی‌خواهان و حقوقدانان و انجمن زنان روسا رفتند، سپس به تحصن برای عدالت که با پیشگامی انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های زندانیان و محکومان (TUAY-DER) که برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شده است، در ساختمان ناحیه رِزان (باغلار) حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) رفتند.

 مادران در تحصن برای عدالت از این هیئت استقبال کردند و اعلام نمودند آن‌ها برای رفع انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان این فعالیت را آغاز کرده‌اند و گفتند: «اگر انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان رفع نگردد، فشارها بر خلق کورد پایان نخواهد یافت.»

همچنین مادران به کمیته‌ی منع شکنجه (سی‌پی‌تی) اعتراض کردند که در دیدار از زندان‌های ترکیه به امرالی نرفته‌اند و گفتند لازم است اعضای هیئت بین‌المللی حقوقدانان به نوبه‌ی خود سی‌پی‌تی را محکوم کنند.

پس از آن، اعضای هیئت بین‌المللی حقوقدانان بە دفتر مرکزی حزب مناطق دمکراتیک (د‌ب‌پ) رفتند و با کسکین بایندر ریاست مشترک کل (د‌ب‌پ) و بریوان باخچی‌ سخنگوی مجلس زنان د‌ب‌پ و نارین گزگور و گولان چاگین‌ کاللی‌ و محمد اونر از اعضای هیئت اجرایی مرکزی د‌ب‌پ نشست و دیداری انجام دادند.

کسکین بایندر به این هیئت خیر مقدم گفت و اعلام نمود از سال ۲۰۱۶ قیوم‌ها را منصوب کرده‌اند، دولت در رابطه‌ی مسئله‌ی کورد بر جنگ پافشاری می‌کند و گفت: «به همین سبب هیچ اطلاعی از آقای اوجالان در دست نیست. وی ۳ سال است که تحت انزوا است. مرکز تمامی مشکلات امرالی است.»

سپس اعضای این هیئت اعلام کردند که سیاست در ترکیه تحت فشار است و درخواست کردند تا مسئله‌ی کورد حل گردد.

دیدارهای امروز این هیئت به پایان رسید.