اعضای OHD به دیدار امینه شن‌یاشار رفتند

امینه شن‌یاشار در مقابل وزارت دادگستری به تحصن خود ادامه می‌دهد، امروز در مقابل وزارت دادگستری افطار کرد و به پارلمان رفت.

فامیل و محافظان، ابراهیم خلیل یلدز‌، نماینده‌ی پارلمانی پیشین حزب عدالت و توسعه (آ‌ک‌پ) در رحا، در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ در شهرک پیرسوس واقع در رحا، به خانواده‌ی شن‌یاشار حمله کردند، در این حمله همسر و دو پسر امینه شن‌یاشار به قتل رسیدند. امینه شن‌یاشار و پسرش فرید شن‌یاشار نماینده‌ی پارلمانی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) از ۹ مارس ۲۰۲۱ اقدام به «تحصن عدالت‌خواهی» در مقابل دادگاه رحا کردند و برای مدتی نیز تحصن خود را به مقابل وزارت دادگستری در آنکارا منتقل کردند. بر اساس قول وزیر، این خانواده در تحصن خود وقفه‌ای ایجاد کردند. اما پس از آن‌که وزیر به وعده‌های خود عمل نکرد، این خانواده تصمیم گرفتند تحصن عدالت‌خواهی خود را بار دیگر برای آزادی فاضل شن‌یاشار و محاکمه‌ی قاتلین در ۵۲مین روز در شهر آنکارا ادامه دهند، امینه شن‌یاشار در روز سوم در مقابل وزارت دادگستری افطار کرد.

وکیل سیپان جزیرلی‌ و وکیل اومیت‌ بوزان از اعضای انجمن حقوقدانان برای آزادی (OHD) به دیدار امینه شن‌یاشار رفتند. پس از افطار خانواده‌ی شن‌یاشار به پارلمان ترکیه رفتند.