افشای جزئیات یک گزارش هولناک: روزانه ٧ بار تجاوز ارتش ترک به خاک عراق در ١۵٩٠ روز

یک روزنامه‌ی سوئدی در گزارشی علاوه بر اشاره به افزایش تجاوزهای ترکیه به خاک عراق و نقص حریم هوایی این کشور، طوماری پنهانی منتشر کرده است که دولت عراق به شورای امنیت سازمان ملل فرستاده و بر اساس آن از سال ۲۰۱۷ تاکنون تجاوزهای ترکیه سه برابر شده است.

روزنامه نودریک مانیتور سوئدی گفته است، تجاوزهای مداوم ترکیه مانند ایجاد مقرها و پادگان‌های نظامی، انجام عملیات‌های نظامی، بمباران خاک عراق و و نقض حریم هوایی عراق توسط جنگنده‌های ترکیه، سبب شده است تا بغداد در شورای امنیت سازمان ملل علیه ترکیه شکایت کند.

محمدحسین بحرالعلوم نماینده‌ی عراق در سازمان ملل در نامه‌ای که در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۹ به شورای امنیت سازمان ملل فرستاده شده است، می‌گوید،" بمباران‌های خاک عراق توسط ترکیه و حضور نیروهای نظامی ترکیه در خاک عراق به بهانه‌ی حفظ امنیت ملی ترکیه، نقض حاکمیت عراق و پرنسیبهای همسایگی خوب است."

بر اساس این طومارها در فاصله‌ی ١ آگوست ۲۰۱۷ تا ۱۵ دسامبر ۲۰۱۸ حدود ۳ هزار و ۳۵۶ بار ترکیه خاک و حریم هوایی عراق را نقض کرده است، یعنی حدودا روزی هفت بار.

همچنین تعداد تجاوزهای ترکیه در فاصله اول دسامبر ۲۰۱۸ تا چهارم دسامبر ۲۰۱۹ به سه هزار و ۵۲۳ بار افزایش یافته است که حدوداً روزی ۱۰ بار این عمل انجام شده است.

همچنین در فاصله‌ی ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۰ تا ۷ دسامبر ۲۰۲۱ تعداد تجاوزهای ترکیه بسیار افزایش یافته و به ۴۰۶۸ مورد رسیده است که حدوداً روزی ۲۳ بار خاک و حریم هوایی عراق را نقض کرده است. این بدان معناست که ترکیه از ماه آگوست ۲۰۱۷ تاکنون ١٠ هزار و ٩۴٧ مورد تجاوز در ١۵٩٠ روز، تجاوزگری به خاک عراق را سه برابر افزایش داده است.

بر اساس این گزارش رژیم ترکیه حضور نیروهای حزب کارگران کوردستان را بهانه‌ی تجاوزهای مداوم خود به خاک عراق عنوان می‌کند.