احمد ترک: مخاطب خلق کورد و مسئله کورد بازیگران آن هستند

احمد ترک شخصیت سیاسی مشهور کورد و شهردار مشترک مردین، در کنفرانس حزب دمکراتیک خلق‌ها سخنرانی کرده و اعلام نمود: مخاطب خلق ما هستند و بازیگران مبارزه خلقمان، آن را تعیین می‌کنند. ما از این طریق اعلام موضع می‌کنیم.

احمد ترک شهردار پیشین شهر مردین که گماشتگان اردوغان منصب شهرداری وی را غصب کرده‌اند، در کنفرانس مدیریت مناطق دمکراتیک و حزب دمکراتیک خلق‌ها سخنرانی کرد.

احمد ترک در سخنرانی خود اعلام کرد که آنها در نتیجه مبارزه‌ای طولانی به موقعیت سیاسی کنونی دست پیدا کرده‌اند و در ادامه افزود: ما می‌دانیم که از سال‌های ۱۹۹۰ به بعد، سیاستهای ژنوساید، سیاست به تسلیم واداشتن و فشارهای دولت تا امروز ادامه پیدا کرده‌اند. امروز ده‌ها هزار نفر از هوالان ما در زندان‌ها حضور دارند. ضمن درود به مبارزان دربند، این افراد علیرغم تمام سیاستهای وحشیانه، هزینه‌های سنگین داده‌اند، اما حزبمان همچنان امید خلق ماست. ما بر این باور هستیم که ما از شخصیتی برخوردار هستیم که در سیاست دمکراتیک در آینده، می‌تواند معمار آشتی و صلح باشد. بدون گمان با سیاستهای حاکمیت در مورد  قیم‌ها و گماشتکان تلاش می‌کنند ما و خلقمان را دچار اختلاف کنند.

احمد ترک در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که انتصاب قیمها و گماشتگان و عملکرد آنها در شهرداری‌ها هدف مشخصی دارد. در این باره حزبمان تحقیات گسترده‌ای انجام داده است. امروز مشاهده می‌شود که تمام کارمندان وابسته به قیمها و گماشتگان هستند و به دلیل دست داشتن در فساد در آینده باید محاکمه شوند. هدف آنها از غصب شهرداری‌ها به تسلیم واداشتن اراده خلق بوده است. دمکراسی منطقه‌ای و محلی یکی از مهمترین ستون‌های دمکراسی است. اگر ما مبارزاتمان را به شیوه‌ای منسجم‌تر به پیش ببریم، می‌توانیم به ایجاد رابطه‌ای مطمئن‌تر با خلقمان امیدوار باشیم.

موقعیت سیاسی خلق کورد

احمد ترک در رابطه با گفتگوهای مرتبط با راه‌حل مسئله کورد و مخاطب آن هم افزود: ترکیه وارد دوره‌ای جدید می‌شود. در رابطه با حل مسئله کورد بحث‌ها و گفتگوهایی در جریان هستند. ما همیشه از حل مسئله کورد به شیوه‌ای صلح آمیز و عادلانه حمایت کرده‌ایم و در این راستا هزینه‌های سنگینی داده‌ایم. امروز همه می‌بینند که سیاست بدون حزب دمکراتیک خلق‌ها در ترکیه امکان پذیر نیست. برای حل مسئله کورد، باید هویت خلق کورد، زبان کوردی و موقعیت سیاسی خلق کورد به رسمیت شناخته شود. مرتبا بحث‌هایی در رابطه با مخاطب مسئله کورد در جریان است. مخاطب مسئله کورد خلق کورد و بازیگران سیاسی خلقمان هستند. ما و خلقمان این مسئله را تعیین می‌کنیم.