خبر فوری: در متینا ۱۵ اشغالگر مجازات شدند

النی واسیلپولو: خلق‌های آزادیخواه مدیون آزادی عبدالله اوجالان هستند

نقاش النی واسیلوپو در پانل «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حلی سیاسی برای مسئله‌ی کورد» سخنرانی کرد.

مرکز فرهنگی کورد دمکراتیک در آتن در چارچوب کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حلی سیاسی برای مسئله‌ی کورد» در مجمع روزنامه‌نگاران آتن یک پانل برگزار نمود. در این پانل نماینده‌ی دم پارتی استانبول چنگیز چیچک، نماینده‌ی حزب اتحاد دمکراتیک(پ‌ی‌د) در یونان ابراهیم مسلم، نقاش النی واسیلپولو که دختر وولا دامیناکو می‌باشد، همان کسی که رهبر خلق کورد در زمان توطئه‌ی بین المللی در منزل ایشان چند روزی بسر برد، فرزندان الفتریا فورتولاکی که در ۲۴ مارس ۲۰۰۶ در چارچوب کارزار «نمی‌توانید خورشید ما را خاموش کنید» خود را به آتش کشیده بود، نماینده‌ی سیراز مینا کاسمکی و جمع کثیری از کوردستانی‌ها، یونانیان و سوسیالیست‌ها شرکت کرده بودند. 

نقاش النی واسیلپولو که رهبر خلق کورد در زمان توطئه‌ی بین المللی در منزل خانوادگی ایشان چند روزی مهمان بود با این سخنان اظهار داشت: « با بحث در مورد آن مدت بسیار دچار رنج می‌شوم. زمانیکه به خانه‌ی ما آمد به مثابه‌ی یک دنیا بود. بمانند ستاره‌ای به خانه‌ی ما نازل شده بود. وقتیکه گفتند رهبر خلق کورد منتظر شماست تا در را باز کنید من و مادرم بسیار متعجب شدیم. مادرم وقتی شنید که عبدالله اوجالان خواهد آمد زبانش بند آمده بود. ما سریعأ در را باز کردیم و روزرین در کنارش بود. بعد از یک ساعت دو نفر دیگر آمدند. ما متعجب شده بودیم و دور خود میچرخیدیم. رهبر اوجالان یک انقلابی بزرگ و بی‌نظیر بود و اینطور فکر می‌کنیم که باید کاری کرد. برای اینکه چند صباحی مهمان ما شد، ما خود را خوشبخت‌ترین انسان در جهان می‌دانیم.» 

النی واسیلپولو بیان کرد که رهبر عبدالله اوجالان در زمان توطئه‌ی بین المللی در برابر نیروهای جهانی پیروز شد و گفت: «در توطئه‌ی بین‌المللی رهبر اوجالان پیروز شد. از جنبه‌ی سیاسی پیروزی بزرگی را بدست آورد. با موضع‌گیری مناسب خود این موفقیت را بدست اورد. حکومت آن زمان یونان خیانت بزرگی در حق خلق کورد انجام داد. اما پارادیگمای رهبر اوجالان برای جهان شانس و فرصت بزرگی را آفرید. لازم است ارزش آن را بدانیم. اگر رهبر اوجالان از زندان آزاد شود، انقلاب بزرگی در جهان روی خواهد داد.این نیز برای انسانیت بزرگترین و شایسته‌ترین پیشرفت خواهد بود. خلق جهان مدیون آزادی اوجلان‌اند.»