الئونورا بوناکورسی: عبدالله اوجالان حقیقت است، ما باید برای آزادی او بجنگیم

الئونورا بوناکورسی رئیس انجمن فونتی دی پیس در ایتالیا، سیستم شکنجه در امرالی را نقض قانونی خطرناک دانست و گفت: «هیچ نمونه‌ دیگری از این انزوا در جهان وجود ندارد. عبدالله اوجالان حقیقت است و ما باید برای آزادی او بجنگیم.»

کارزار آزادی

رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ۲۶ سال است که تحت شکنجه و انزوای شدید در امرالی به سر می‌برد و حدود ۴۴ ماه است که هیچ اطلاعی از وی دریافت نمی‌شود. حق ملاقات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با خانواده و وکلا به طور کامل نقض شده و راه‌های ارتباطی با او به طور کامل قطع شده است. اگرچه دولت ترکیه بر سیستم شکنجه و نسل‌کشی امرالی اصرار دارد، اما کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» که در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ در جهان آغاز شد، با تمام قوا ادامه دارد.

گروه‌ها و مولفه‌های مختلف جامعه، واکنش‌های خود را علیه نظام شکنجه‌گری امرالی نشان دادند و به اهمیت پارادایم رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که مبتنی بر جامعه‌ای دموکراتیک، اکولوژیکی و آزادی زنان است، توجه کردند. به این ترتیب آنها خواستار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان هستند.

یکی از حامیان جهانی جنبش آزادی، انجمن فونتی دی پیس ایتالیا است. الئونورا بوناکورسی رئیس انجمن، از سیستم شکنجه امرالی و اهمیت ایده‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با خبرگزاری فرات (ANF) گفت.

«هیچ نمونه‌ای از انزوای امرالی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد»

الئونورا بوناکورسی شرایط خطرناکی را که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در آن زندگی می‌کند ارزیابی کرد و گفت: «هیچ نمونه‌ای از این سیستم در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. این انزوا وضعیت خطرناکی است و هیچ قانونی برای توجیه آن وجود ندارد. همه ما در برابر شرایطی که عبدالله اوجالان در آن زندگی می‌کند، مسئول هستیم. به خصوص ایتالیا مسئول این شرایط است. ایتالیا باید این مسئولیت را درک کند. چون عبدالله اوجالان در ایتالیا بود و بعد از رفتنش از اینجا دستگیر شد. اگرچه ایتالیا این مسئولیت را نمی‌پذیرد، اما ما به خوبی از این وضعیت آگاه هستیم.

ما به عنوان یک انجمن، شرایط زندگی عبدالله اوجالان را از نزدیک زیر نظر داریم. من در جلسات زیادی برای بحث در مورد این موضوع در پارلمان اروپا و فعال کردن نهادهای جامعه مدنی شرکت کردم. این وظیفه ماست که به این بی عدالتی که علیه عبدالله اوجالان انجام می‌شود، در هر جای ممکن اشاره کنیم. انزوای عبدالله اوجالان واقعاً یک سیستم بسیار خطرناک و غیرقانونی است. اگرچه ما به عنوان افراد جامعه نسبت به این انزوا واکنش نشان می‌دهیم، اما نهادهای اروپایی سکوت را ترجیح می‌دهند. دلیل این سکوت این است که آنها نمی‌خواهند به روابط بین خود و اردوغان آسیب بزنند.»

«ما سعی می‌کنیم افکار عبدالله اوجالان را در زندگی پیاده کنیم»

الئونورا بوناکورسی بر اهمیت اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تاکید کرد و گفت: «پارادایم عبدالله اوجالان واقعاً در سطح بسیار پیشرفته‌ای قرار دارد و مشکلات بسیار جدی فعلی را به درستی ارزیابی کرده است؛ ایده‌های او جایگزین و راه‌حل‌هایی برای این مشکلات ارائه می‌کند. ما به عنوان یک انجمن از پارادایم عبدالله اوجالان به شدت صیانت می‌کنیم و تلاش می‌کنیم آن را اجرا کنیم؛ همچنین از همه پروژه‌های مبتنی بر این پارادایم حمایت می‌کنیم. ما معتقدیم که باید از این پارادایم حمایت کرد. بنابراین، ما با همه کسانی که می‌خواهند ایده‌های عبدالله اوجالان را زنده نگه دارند، چه از کوردستان و چه از اروپا، همبستگی داریم.»

«ما باید برای آزادی عبدالله اوجالان بجنگیم»

بوناکورسی با بیان اینکه برای شکستن انزوای امرالی و آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان باید همه جا مبارزه کرد، در پایان گفت: «عبدالله اوجالان یک حقیقت است. آنچه ارائه می‌دهد بر اساس حقیقت و ارزش‌های اجتماعی است. ما نمی‌توانیم حقیقت را انکار کنیم. همچنین ما نمی‌توانیم چشمان خود را بر شرایطی که عبدالله اوجالان در آن زندگی می‌کند و بی قانونی فعلی ببندیم. به همین دلیل است که ما باید برای آزادی حقیقت و راستی مبارزه کنیم.»