آمادگی حزب مناطق دمکراتیک برای برگزاری کنگره

شیرین آلتای عضو مجلس حزب مناطق دمکراتیک اعلام نمود که مقدمات برگزاری ششمین کنگره عادی این حزب خاتمه پیدا کرده و خواهان مشارکت حداکثری در این کنگره شد.

حزب مناطق دمکراتیک (DBP) در ۲۷ فوریه در مرکز فرهنگی ناظم حکمت در آنکارا ششمین کنگره عادی خود را برگزار می‌کند. مقدمات برگزاری این کنگره بدون وقفه ادامه داشته‌اند. گروهی متشکل از ۱۵۰ نفر برای تامین امنیت افرادی که از مناطق مختلف کوردستان و ترکیه در این کنگره شرکت می‌کنند، ایجاد شده است.

بسیاری از احزاب سیاسی و سازمان‌های جامعه مدنی به این کنگره دعوت شده‌اند. همچنین احمد ترک، روسای مشترک پیشین حزب دمکراتیک خلق‌ها، پروین بولدان، مدحت سنجار هم به این کنگره دعوت شده‌اند. در این کنگره پیامهای سیاستمداران زندانی قرائت می‌شوند. نامه سباحت تونجل، ریاست مشترک پیشین حزب مناطق دمکراتیک هم در این کنگره قرائت خواهد شد.

شیرین آلتای عضو مجلس حزب مناطق دمکراتیک در رابطه با آمادگی برای برگزاری گفنگره سخن گفته و خواهان شرکت در این کنگره شد.

انتظارات از حزب مناطق دمکراتیک

آلتای اعلام نمود که کنگره آنها که با شعار "با جامعه سازماندهی شده، پیش به سوی جهان آزاد" مدل و گام جدیدی را در سازماندهی خلق برداشته و بر اساس آن نقش و وظیفه‌ای را که لازمه سازماندهی است، بر عهده خواهند گرفت. آلتای همچنین اعلام نمود که بعد از تصمیم به برگزاری کنگره، در بسیاری از مناطق با خلق دیدار کرده و در این باره افزود: بعد از تصمیم به برگزاری کنگره، هم در سطح ترکیه و هم در سطح کوردستان، بسیاری از کمیسیونهای منطقه‌ای ایجاد شدند. کمیسونهای منطقه‌ای و محلی در شهرها و مناطق شهری و روستایی، با خلق دیدارهایی را به عمل آوردند. با خلق و نمایندگان نهادهای خلق دیدار به عمل آمده است. در رابطه با ابعاد مختلف کنگره بحث و بررسی شد. در این دیدارها، انتظارات زیادی از این حزب در میان مردم ایجاد شده و امیدهای فراوانی را در دل آنان رقم زده است. نقش و اهمیت حزب مناطق دمکراتیک در منطقه از اهمیت برخوردرا است. جامعه بار دیگر می‌خواهد که با روح میهن‌دوستی درهم بیامیزد.

آکادمی‌ها را فعال می‌کنیم

آلتای در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که حزب آنها گام‌های مهمی را برداشته است و بعد از پایان کنگره تصمیم گرفته‌ایم که در رابطه با سازماندهی خلق بسیار با دقت مطالعه کرده و اکادمی‌هایی ایجاد کنیم. ما همراه با خلقمان، در چارچوب اکولوژی، سیاست، جامعه، زنان و جوانان، مبارزات و سازماندهی هایمان را گسترش می‌دهیم.

تصمیمات مهمی اتخاذ می‌شوند

آلتای در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت که در رابطه با حل مسئله کورد تصمیمات مهمی گرفته خواهند شد و در این رابطه افزود: حزب مناطق دمکراتیک در رابطه با حل دمکراتیک مسئله کورد از نقش مهمی برخوردار بوده است. در این کنگره هم در این رابطه تصمیمات مهمی گرفته خواهند شد.

فراخوان

آلتای در خاتمه سخنان خود اظهار داشت که حزب مناطق دمکراتیک کنگره مهم خود را برگزار کرده و برای تحقق مطالبات اجتماعی، جوانان و زنان عمل می‌کند. ما می‌خواهیم که خلقمان با لباس‌های رنگین خود، با جوش و خروش در کنگره مشارکت کنند. این فرایندی است که در جریان آن خلقمان از هویت خود صیانت می‌کند. ما منتظر حضور احاد مختلف مردم، با جوش و خروش در این کنگره هستیم.