امنیه شن‌یاشار: برای عدالت به کجا باید بروم؟

امینه شن‌یاشار خاطرنشان ساخت که ۶ است منتظر عدالت هستند. شن‌یاشار اعلام کرد کسانیکه فرزند او را به قتل رسانده‌اند آزاد می‌باشند و پسر او تا کنون در زندان بسر می‌برد و پرسید که (برای عدالت به کجا باید بروم؟)

محافظان و بستگان نماینده سابق آک‌پ ابراهیم خلیل یلدز در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ در منطقه پرسوس واقع در شهر رحا به مغازه خانواده شن‌یاشار حمله کردند. در این حمله همسر و دو پسر امینه شن‌یاشار به قتل رسیدند. امینه شن‌یاشار و پسر او فرید شن‌یاشار نماینده حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دم پارتی) رحا که از این حمله با جراحات رهایی یافت، برای اینکه به مطالبات آنها جواب داده نشد تحصن برای عدالت را از ۵۶مین روز را از سر گرفتند. امینه شن‌یاشار تابلویی با عنوان «عدالت با تاخیر ظلم است. عدالتی که خانواده شن‌یاشار به دنبال آنست هر کسی یک روز بدان نیاز پیدا خواهد کرد. تحصن ما در ۵۶مین روز است» را برافراشت.

شن‌یاشار در مقابل وزارت عدالت، وزیر را فراخواند و گفت: «چرا خود را پنهان می‌کند؟ مگر عدالت را پنهان می‌کنند؟ فرزندان من کجایند؟ در بیمارستان انسان به قتل رساندند؟ ۶ سال است ما منتظر عدالت هستیم. کسانیکه فرزندان من را به قتل رساندند در بیرون از زندان هستند اما پسر من هنوز هم در زندان است. درد من کفایت من را نمی‌کرد، پسر من را هم به زندان انداختند. من برای عدالت به کجا باید بروم؟»

این خانواده در همانجا افطار کردند و در پایان به مجلس ترکیه رفتند.