امینه شن‌یاشار‌: به کنش خود ادامه می‌دهم

امینه شن‌یاشار که در پارلمان به کنش تحصن خود ادامه می‌دهد، قبل از اینکه برای عمل جراحی به بیمارستان برود بیانیه‌ای داد و گفت‌: ‌«پسر من را آزاد می‌کنید یا حتی در وضعیت عمل جراحی هم به کنش خود ادامه خواهم داد.»

مقاومت امینه شن‌یاشار

امینه شن‌یاشار که برای خانواده‌ قربانی‌ و پسر زندانی‌اش در پارلمان به کنش تحصن ادامه می‌دهد، امروز بدلیل بیماری گواتر تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد. شن‌یاشار در بیمارستان گووَن در آنکار تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد. شن‌یاشار قبل از عمل‌جراحی بیانیه‌ای داد.

امینه شن‌یاشار یکبار دیگر از قتل‌عامی که در برابر خانواده‌اش انجام شده بحث کرد و گفت‌: ‌«پسرم فادل به شیوه‌ای غیرحقوقی دستگیر شده است. پسر من را آزاد کنید. چرا از قاتلان حمایت می‌کنید‌؟ آن خانواده در پروسوس انسان‌ها را به قتل می‌رسانند و دزدی می‌کنند. چرا اردوغان آنان را نماینده پارلمان می‌کند‌؟ آیا نمی‌دانند که آنان چه کسانی هستند‌؟

شن‌یاشار یکبار دیگر رئیس جمهور، اردوغان را فراخواند و گفت‌: ‌«من تحت عمل جراحی قرار می‌گیرم و می‌خواهم پسرم در کنار من باشد. پسر من را آزاد کنید، اگر نه با وضعیت عمل‌ جراحی هم به کنش خود ادامه ‌می‌دهم. اردوغان، آنان خانواده من را به قتل رساندند. آیا تو این را قبول می‌کنی‌؟ کسانی که این قتل‌عام را انجام دادند آزاد هستند و براحتی حرکت می‌کنند. چرا آنان دستگیر نشدند‌؟‌»

شن‌یاشار، به نوه‌های خود یعنی کودکان فادل دستگیر شده اشاره کرد و گفت‌‌‌‌: ‌«شما از کودکان او خجالت نمی‌کشید‌؟ برای اینکه این ظلم به پایان برسد، باید امینه اردوغان هم واکنش نشان دهد.‌»

شن‌یاشار برای انجام عمل جراحی به بیمارستان منتقل شد.