امینه شن‌یاشار: چیزی به نام دادگاه وجود ندارد

امینه شن‌یاشار در مقابل وزارت دادگستری به تحصن عدالت‌خواهی خود ادامه می‌دهد، به اقدام غیرقانونی دادگاه توجه کرد و خواستار آزادی پسرش شد.

فامیل و محافظان، ابراهیم خلیل یلدز‌، نماینده‌ی پارلمانی پیشین حزب عدالت و توسعه (آ‌ک‌پ) در رحا، در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ در شهرک پیرسوس واقع در رحا، به خانواده‌ی شن‌یاشار حمله کردند، در این حمله همسر و دو پسر امینه شن‌یاشار به قتل رسیدند. امینه شن‌یاشار و پسرش فرید شن‌یاشار نماینده‌ی پارلمانی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) از ۹ مارس ۲۰۲۱ اقدام به «تحصن عدالت‌خواهی» در مقابل دادگاه رحا کردند و برای مدتی نیز تحصن خود را به مقابل وزارت دادگستری در آنکارا منتقل کردند و این تحصن در ۵۴مین روز در شهر آنکارا ادامه یافت.

امینه شن‌یاشار با در دست داشتن پلاکارد «عدالت‌خواهی» به مقابل وزارت دادگستری آمد، به ادامه حبس پسرش فاضل شن‌یاشار اعتراض کرد و اعلام نمود تا زمان آزادی پسرش به تحصن ادامه خواهد داد و از مادران خواست تا از وی حمایت نمایند.

امینه شن‌یاشار اعلام کرد: «چیزی به اسم دادگاه وجود ندارد، در هر نشست دادگاه، قاضی و دادستان کل جدیدی را می‌آورند، در هر نشستی محاکمه‌ی تازه‌ای انجام می‌دهند. پسر من در زندان است و جنایتکاران بیرون از زندان هستند. تا پسرم آزاد نگردد این‌جا خواهم بود. نگویند تازه تحصنش را آغاز کرده است، تمامی جهان مطلع هست.» همچنین در ادامه گفت: «۵ روز است من در این‌جا افطار می‌کنم. از تمامی مادران درخواست می‌کنم تا از ما حمایت کنند و ما را تنها نگذارند.»

امینه شن‌یاشار و پسرش فرید شن‌یاشار پس از افطار کردن، به پارلمان بازگشتند.