انزوای امرالی در دستور کار مطبوعات قبرس قرار گرفت

لوکاس فورلاس، نماینده پارلمان اروپا، انزوای امرالی را در دستور کار قرار داد. انزوای تحمیلی را در سرفصل مطبوعات قبرس قرار دارد.

انزوای امرالی

در قبرس، تلویزیون آلفا نیوز و روزنامه آلفا نیوز انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و وضعیت مطلق عدم دریافت اطلاعات از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را در تیتر اخبار قرار داد.

الینا استاماتیو روزنامه‌نگار رومانیایی قبرسی در خبر خود به سوال مربوط به انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که توسط لوکاس فورلاس، نماینده پارلمان اروپا از پارلمان اروپا پرسیده شده است، پرداخت.

فورلاس گفت: «کشوری به جا مانده از قرون وسطی، درِ اروپا را می‌زند. هیچ کار و تلاشی از سوی ترکیه وجود ندارد که بتوان آن را به عنوان گامی ملموس در موضوع پیوستن به اتحادیه اروپا پذیرفت. ترکیه سال‌هاست که برای متقاعد کردن اروپا به هر روشی متوسل شده است.»

فورلاس به وضعیت ترکیه اشاره کرد و بیان کرد: «ترکیه در زمینه حفظ حقوق و آزادی‌های بشر حتی یک قدم هم پیش نمی‌رود. شرایط در عرصه‌های روزنامه‌نگاری و عدالت بسیار بد است.»

علاوه بر این، فورلاس گزارش داد که شرایط بازداشت در ترکیه بسیار بد است و خبرنگاران مورد هدف قرار می‌گیرند.

 لوکاس فورلاس اظهار داشت که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و سایر زندانیان در امرالی سال‌هاست که نمی‌توانند با خانواده و وکلای خود ملاقات کنند.