انزوای تحمیلی در مقابل زندان محکوم شد

بستگان زندانیان که در ازمیر در مقابل زندان گردهم آمده بودند، گفتند‌: ‌«تا زمانیکه با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ملاقات انجام نشود،‌ مبارزه ما ادامه خواهد داشت. ما از آرمان خود دست بر نمی‌داریم.‌»

کنش ‌«به آزادی رای بدهید» در ازمیر که از سوی جمعیت حمایت و پشتیبانی از خانواده‌های زندانیان و محکومین اژه ‌(Ege TUHAY-DER) و خانواده‌های زندانیان آغاز شده بود، ادامه دارد. کنشگران جنبش زنان آزاد ‌(ت‌ژآ)، مادران صلح، اعضا و مدیران جمعیت‌ حمایت و مددکاری از کسانیکه بستگان‌شان مفقودین آناتولی ‌(ANYAKAY-DER)، سازمان‌های حزب دمکراسی و برابری خلق‌ها ‌(دم پارتی) مرکز و مناطق پیرامون، حزب مناطق دمکراتیک ‌(د‌ب‌پ) و بسیاری از خانواده‌های زندانیان در این کنش که در زندان امنیت شدید کِرکلار بودجا برگزار شد، مشارکت کردند.

کنشگران لباس‌هایی که عبارت ‌«نه به انزوای تحمیلی» بروی آن نوشته شده بود را پوشیدند و پلاکارت‌هایی با عناوین ‌«ما برای عدالت، انزوای تحمیلی را شکست خواهیم داد، برای صلح اجتماعی به آزادی رای بدهید» را برافراشتند. در این کنش بصورتی مداوم شعارهای ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها»، ‌«زندان‌ها باید خالی شوند، آزادی برای زندانیان» سرداده می‌شد.

‌«تا زمانیکه انزوای امرالی به پایان برسد این کنش ادامه خواهد داشت»

خانواده‌ زندانی، مدینه کایماز در این کنش سخنرانی کرد و بیان داشت که صلح نه تنها برای کوردها بلکه برای تمام خلق‌ها مطالبه می‌کنند. کایماز اعلام کرد که در زندان‌ها، صحبت‌کردن به زبان کوردی و مطالعه کتب کوردی ممنوع است و گفت‌: ‌«نصفه شب به سلول‌های زندانیان حمله می‌کنند، وسایل‌های آنان از جمله کتاب‌هایشان را از آنان می‌گیرند. اما ما از آرمان خود دست بر نمی‌داریم. تا زمانیکه با رهبر خلق کورد ملاقات انجام نشود، مبارزه ما ادامه خواهد داشت. اگر شما فکر کنید که این مبارزه تنها یکی دو روز است، خود را فریب می‌دهید. تا زمانیکه این ظلم علیه زبان،‌ هویت و میهن ما از میان برداشته نشود، این مبارزه ادامه خواهد داشت.‌»

پس از سخنرانی کنش تحصن انجام شده و توده خلق پس از سردادن شعارها متفرق شد.