اردوغان پس از ۱۲ سال در بغداد با مسئولان عراق دیدار کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که به تازگی بار دیگر حملات اشغال‌گرانه‌ را آغاز کرده است، پس از به عراق سفر کرد.

پس از آن‌که دولت ترکیه در باشور کوردستان به ویژه در مناطق حفاظتی میدیا حملات اشغال‌گرانه‌ی تازه‌ای را آغاز کرده است، اردوغان به بغداد و هولیر سفر کرد.

هاکان فیدان وزیر خارجه، علی یارلیکایا وزیر داخلی، یاشار گولر وزیر دفاع، عمر پولات‌ وزیر تجارت، عبدالقادر اورالوغلو وزیر حمل و نقل، ابراهیم یوماکلی‌ وزیر کشاورزی، آلپ ارسلان بایرقدار وزیر انرژی و منابع طبیعی، محمد فاتح کاجیر وزیر صنعت و تکنولوژی، فخرالدین آلتون مدیر ارتباطات ریاست جمهوری، عاکیف چاگاتای کیلیچ مشاور سیاست خارجی و امنیت ریاست جمهوری و سفیر این کشور، هیئت همراه اردوغان را تشکیل می‌دهند.

رئیس جمهور دولت اشغال‌گر ترکیه قرار است به هولیر سفر نماید و با مقامات و مسئولین ‌‌‌حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) دیدار نماید. پ‌د‌ک قبل از سفر اردوغان در اقصی نقاط هولیر پرچم ترکیه را بالا برده شده و قلعه‌ی تاریخی هولیر را با پرچم ترکیه پوشاندند.

دستورکار اصلی اشغال‌گری است

انتظار می‌رود، حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) موضوع و دستور کار اصلی باشد، دولت ترکیه ده‌ها سال است در باشور کوردستان در حال ساخت پایگاه نظامی است و این امر همچنان در حال افزایش می‌باشد، همچنین حملات اشغال‌گری بیشتر می‌شود، زمانی که بغداد تحت فشار دولت ترکیه علیه کوردها بود، در ماه مارس ثابت العباسی، وزیر دفاع عراق، احتمال «عملیات نظامی مشترک» علیه پ‌ک‌ک را رد کرد و اعلام کرد، بغداد و آنکارا در زمان و‌ مکان مناسب برای ایجاد «مرکز هماهنگی اطلاعاتی» تلاش می‌کنند.