اَرکمَن: دولت نقشه‌هایی برای منطقه رحا داشت

جلال الدین ارکمن از دم پارتی اظهار داشت که دولت سناریوی جدیدی را ارائه کرد چون نمی‌توانست برخی راه و روش‌ها را در منطقه مرزی رحا اجرا کند.

انتخابات رحا

رئیس مشترک دم پارتی رحا سایمه عایشه‌اوغلو و نامزد دم پارتی برای شهردار مشترکی کلانشهر رحا جلال‌الدین ارکمن گفتند که به دلیل وقایع در بِرَچوک، تحقیقات در داخل حزب ادامه دارد، اما باید خودانتقادی صورت گیرد.

دولت آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ تلاش کرد تا روش‌های جنگ ویژه را در منطقه رحا در مرز روژاوا اجرا کند و نتایج انتخابات را به نفع خود تغییر دهد. اما با وجود آرای انتقالی و ترفندهای انتخاباتی، دولت آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ نتوانست در خلفتی پیروز شود. در منطقه جورنه‌رَش نیز انتخابات را تکرار کرد و می‌خواست شهرداری را غصب کند. حکومت آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ که می‌خواست با ترفند در این مناطق به نتیجه برسد، توطئه جداگانه‌ای در برچوک انجام داد. مهمت بگیت که از دم پارتی به عنوان شهردار مشترک انتخاب شده بود، ۳ روز پس از انتخابات از حزب خود استعفا داد و چند روز پیش به حزب عدالت و توسعه پیوست. جلال‌الدین ارکمن، نامزد دم پارتی برای شهردار مشترکی کلانشهر رحا و سایمه عایشه‌اوغلو، رئیس مشترک دم پارتی در رحا، رویدادهای رحا را برای خبرگزاری فرات( ANF) ارزیابی کردند.

سناریو قبل از انتخابات برنامه‌ریزی شده بود

ارکمن توضیح داد که دولت نتوانست راه و روش‌های برنامه‌ریزی شده قبل از انتخابات را اجرا کند، بنابراین پس از انتخابات سناریوی جدیدی اجرا شد. وی با یادآوری اینکه دم پارتی در بِرَچوک سه دوره است که پیروز شده و پیش‌بینی می‌شد در انتخابات محلی ۳۱ مارس نیز پیروز شود، گفت: «دولت می‌دانست که دم پارتی در بِرَچوک پیروز خواهد شد و به همین دلیل سناریویی را آماده کرد. این امر به دلیل کاستی اتفاق افتاد. اما مشکل بزرگ این است که ما از این موضوع آگاه نبودیم، این کمبود ماست. ستاد کل، کمیسیون تحقیق و تفحص تشکیل می‌دهد و مواردی را روشن می‌کند، سپس ما همه چیز را به مردم اعلام می‌کنیم. این یک بازی نیست که بعداً فاش شده باشد، بلکه سناریویی است که از قبل برنامه‌ریزی شده بود.»

این بازی پیروز نخواهد شد

ارکمن با بیان اینکه برنامه‌های استراتژیک در خط برچوک وجود دارد، گفت: «در روژاوا یک پل به دیلوک وجود دارد. خط سرکانی، آکچاکاله، پرسوس و روژاوا است و به همین دلیل نمی‌خواهد این مناطق را از دست بدهد. ما  بازی‌های زیادی را با شکست مواجه کردیم، بعد از اینکه اتفاقاتی رخ داد و دولت دیگر نتوانست آنها را پنهان کند، یک گام به عقب برداشت. میخواست خلفتی را غصب کند اما موفق نشد. انتخابات هیلوان را لغو کرد و بازی بزرگی انجام داد. با همه اینها نتوانست موفق شود. این بازی نیز پیروز نخواهد شد.»

ما باید خودانتقادی خود را به مردم برچوک اعلام کنیم

سایمه عایشه‌اوغلو، رئیس مشترک دم پارتی در رحا نیز با بیان اینکه قبل از هر چیز باید خودانتقادی خود را به مردم برچوک اعلام کنند، گفت: «مهمت بگیت یک سال و نیم در کار این حزب فعال بود. چنین وضعیتی بود که برنامه‌ریزی، سازماندهی شده و پروژه‌ای در درون ما بود. او پس از انتخابات چهره واقعی خود را نشان داد. جلسات ما که در سطح ریاست مشترکی شهر برگزار کردیم به نتیجه نرسید. او خودش سناریوی از پیش طراحی شده را اجرا کرد.»