اعتراض هماهنگی جامعه ایزدی در اروپا به تصمیم بغداد

هماهنگی جامعه ایزدی در اروپا به تصمیم بغداد برای ممنوعیت حزب آزادی و دموکراسی ایزدی‌ها (پاده-PADÊ) به عنوان اصرار بر روند نسل‌کشی علیه ایزدی‌ها واکنش نشان داد.

در بیانیه این هماهنگی آمده است: «اگرچه ده سال از نسل‌کشی ایزدی‌ها توسط داعش می‌گذرد، اما هیچ تغییر کیفی در وضعیت ایزدی‌ها، نه رسمی و نه عملی، رخ نداده است. این تحول را نمی‌توان با تصادف یا "عدم قطعیت" توضیح داد، برعکس، دلیلی بر تداوم سیاست‌های برنامه‌ریزی‌شده و سیستماتیک توسعه‌یافته نابودی است. تصادفی نیست که تصمیم ممنوعیت پاده با مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد نسل‌کشی همزمان شده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «پیام داده شده روشن است: "برای ایزدی‌هایی که خواهان آزادی، خواستار موقعیت سیاسی و دفاع از اراده خود هستند، حق حیات وجود ندارد" در این تصمیم تعیین‌کننده بود. بینش دموکراتیک و آزادیخواهانه به مبارزه سازش‌ناپذیر خود علیه ذهنیت مسلطی که پذیرش بی‌قید و شرط بردگی و "سرنوشت" آن را متصور است، ادامه خواهد داد. ما به عنوان ایزدی‌ها باید به خوبی بدانیم که تا زمانی که استقلال، آزادی و امنیت خود را با اراده و وحدت قدرت، با دست خود و با قدرت سازماندهی شده تضمین نکنیم، دستگاه‌های قدرت هژمونیک معاصر در منطقه حق‌مان را به رسمیت نخواهند شناخت و راحت نخواهند گذاشت. هیچ مفهومی از ممنوعیت نمی‌تواند مانع آزادی‌خواهی جامعه ایزدی شود و مطالبه موقعیت سیاسی ایزدی را مختل کند. ایزدی‌ها دیگر گوسفند قربانی نیستند، بلکه نیرویی سازمان‌یافته و با اراده هستند که از سرنوشت و آینده خود صیانت می‌کنند. هیچ تفاهم بازدارنده‌ای نمی‌تواند مانع آزادی‌خواهی جامعه ایزدی شود و یا در خواست موقعیت سیاسی ایزدی اختلال ایجاد کند. ممکن است پاده رسما ممنوع شود، اما جامعه آزادی‌خواه ایزدی به دفاع از پارادایم و الگوی جامعه دموکراتیکی که از آن دفاع می‌کند ادامه خواهد داد، مبارزه خود را مصمم ادامه خواهد داد و قطعا پیروز خواهد شد.»