اعتراض کنشگران آدانا و مرسین به ممانعت از شرکت در میتینگ آزادی

افرادی که از آدانا و مرسین برای شرکت در «میتینگ آزادی» در آمد گردهم آمده بودند و با ممانعت پلیس مواجه شدند، با برگزاری تحصن به این عمل پلیس اعتراض کردند.

امروز در آمد «میتینگ آزادی» با مطالبه آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و ارائه راه حلی دموکراتیک برای مسئله کوردستان برگزار می‌شود. بسیاری از مردم در آدانا و مرسین برای شرکت در میتینگ شبانه تجمع کردند.

افرادی که در آدانا گردهم آمده بودند توسط پلیس متوقف شدند. این جمعیت با شعارهای «فشار نمی‌تواند ما را متوقف کند» و «نمی‌ترسیم، به آمد می‌رویم» به پلیس اعتراض کردند. سیف‌الدین آیدمیر رئیس مشترک دم پارتی در آدانا در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: «شرکت در میتینگ آزادی، مشارکت در صلح و آزادی است. صیانت از اراده راه حل دموکراتیک است. انزوای آقای اوجالان همه عرصه‌های زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تا زمانی که این انزوا به پایان نرسیده است، ارزش‌ها و آزادی‌های دموکراتیک تهدید می‌شود. بنابراین ما در میتینگ آزادی خواهان صلح، عدالت، دموکراسی، آزادی و تحقق اراده خلق خواهیم بود. ما اراده خود را برای یک راه حل دموکراتیک ابراز خواهیم کرد. مسدود کردن ما مانع از صلح، دموکراسی و راه حل دموکراتیک است. یک بار دیگر می‌گوییم هر اتفاقی بیفتد به آمد می‌رویم.»

پس از این سخنان، شرکت کنندگان برای مدت طولانی تحصن کردند.

ساکنان مرسین هم که با همان هدف می‌خواستند مرسین را در جاده قدیم ترک کنند با همین موانع روبرو شدند. شهروندانی که می‌خواستند با اتوبوس از محله‌های مختلف شهر به آمد بروند با ممانعت پلیس مواجه شدند. شهروندان به این وضعیت اعتراض کردند. به دلیل ممانعت، شهروندان در مقابل ساختمان دم پارتی تحصن کردند. رشاد آشان رئیس مشترک دم پارتی در این شهر، گفت که آنها می‌خواهند برای رفع انزوا به آمد بروند. آشان با بیان اینکه صلح تنها با آزادی فیزیکی عبدالله اوجالان امکان پذیر است، توضیح داد که اصرار بر انزوا اصرار بر جنگ است.