اعتراف قاتل گنجر به آموزش در منبج

اونور گنجر قاتل دنیز پویزار که ٣ روز پیش به دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها در ازمیر حمله کرده بود، در تحقیقات اولیه پلیس اعتراف کرد که در منبج آموزش دیده است.

در جریان تحقیقات پلیس از اونور گنجر که سه روز پیش به دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها در ازمیر حمله و دنیز پویراز را به شهادت رسانده بود، مسائل جدیدی مطرح شده است. در تحقیقات پلیس که بخشی از آن به دست آژانس خبری مزوپوتامیا رسیده است، قاتل دنیز پویراز اعتراف کرده است که پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلقها، صلاح‌الدین دمیرتاش ریاست پیشین حزب دمکراتیک خلق‌ها و باریش آتای نماینده پارلمان ترکیه از حزب کمونیست ترکیه و لیلا زانا نیز از جمله اهداف دیگر اونور گنجر بوده‌اند.

محفوظ گلریاز از اعضای هیات مدیره مرکزی حزب دمکراتیک خلق‌ها اعلام نمود که این حمله به دفتر آنها می‌تواند زمینه ساز حملات دیگری به حزب دمکراتیک خلق‌ها بوده و وضعیت را به ریاست پلیس ازمیر اطلاع گزارش داده است. قاتل گنجر در خصوص پخش مراسم جنازه دنیز پویراز در رسانه‌های جمعی نیز اظهار داشت من با به اشتراک گذاری تصاویر بر این باورم که پ.ک.ک این تصاویر را می‌بیند و با حضور آنها در دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها می‌توانم آنها را نیز به قتل برسانم.

گنجر در اعترافات خود در مرکز پلیس اظهار داشته است که در سومین مرکز آموزشی پلیس کار با اسلحه را یاد گرفته است و در این باره اظهار داشت: اشتیاق زیادی به شلیک با طپانچه داشتم و سال ٢٠١۶ فرصت کاملی را بدست آوردم تا به تیراندازی بپردازم؛ ٢٠ تا ٣٠ بار به  منطقه چیگلی و کمال پاشا رفته و برای کار با اسلحه آموزش دیده‌ام. در سال ٢٠١٧  برای نخستین بار سلاح پولیگُن را دیدم. در ماه فوریه ٢٠٢١ طی دو روز با صرف مبلغ ٣ هزار و ۵٠٠ لیر، آموزش‌های نظامی را فرا گرفتم. شخصی با نام علیجان به من آموزش داد. شماره وی به نام علیجان همچنان در دفتر تلفن من مانده است. در کمال پاشا کار با پولیگن را فرا گرفتم.

در اعترافات خود اونور گنجر اعلام نمود که عملیات جاسوسی داخلی و خارجی را زمانی که در منبج در شمال-شرق سوریه بوده است از افراد نظامی فرا گرفته است. وی در این باره اعلام کرده است که این آموزش‌ها را زمانی که در منیج بوده است از افراد نظامی گرفته است. زمانی که از داخل کشور اطلاع می‌دادند و اشاره می‌کردند که عملیات نظامی آغاز شده است، من به این مسائل علاقه پیدا کردم. از همان زمان با این مسائل آشنا شدم.