اعتصاب غذا از اَس‌پ: آزادی برای عبدالله اوجالان!

سازمان استانی حزب سوسیالیست ستمدیدگان (اَس‌پ) در ازمیر برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اعتصاب غذای ۳ روزه را آغاز کرد.

حزب سوسیالیست ستمدیدگان (اَس‌پ) سازمان استانی ازمیر به منظور حمایت از اعتصاب غذای جاری در زندان‌ها برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تحصن‌های برای عدالت که توسط بستگان این زندانیان آغاز شده است، اعتصاب غذای ۳ روزه را آغاز کرد.

اعضای اَس‌پ این اقدام را با بازدید از تحصن‌های برای عدالت در نمایندگی استانی حزب مناطق دموکراتیک (دب‌پ) ازمیر به رهبری انجمن کمک به خانواده‌های زندانیان و محکومان (EGE TUHAYDER) در اژه و جنبش زنان آزاد (ت‌ژآ) آغاز کردند.

زندان‌ها به شکنجه‌خانه تبدیل شده‌اند

خزر علی کلیچ، مدیر استانی اَس‌پ در ازمیر گفت که زندان‌های نوع آر، اِس و وای «شکنجه‌خانه» هستند و دولت در آنجا شکنجه سیستماتیک را اعمال می‌کند. کلیچ با اشاره به اینکه کسانی که می‌خواستند با زندانیان همبستگی کنند نیز بازداشت شدند، گفت: «در جریان یورش به خانه‌های صبح دیروز، کریم آلتین ماکاس، رئیس استانی حزب ما و بسیاری از رفقای ما به دلیل رفتن به زندان بازداشت شدند. ما صدای خود را بلند می‌کنیم و تمام تلاش خود را برای افزایش همبستگی با زندانیان انجام خواهیم داد.»

"سیستم انزوایی ویژه در امرالی در حال اعمال است"

کلیچ با اشاره به اینکه انزوای ویژه‌ای بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اعمال می‌شود، گفت: «با وجود این، مردم کورد مقاومت را افزایش دادند.» کلیچ با اشاره به اعتصاب غذای آغاز شده توسط زندانیان سیاسی در زندان‌ها گفت: «خانواده‌های زندانیان ما با تحصن‌های برای عدالت در کوردستان و کلانشهرها به مقاومت خود ادامه می‌دهند و ما با صمیمانه‌ترین احساسات خود به این مقاومت شرافتمندانه درود می‌فرستیم. این مقاومت شماست که ما را به پیروزی می‌رساند. این مبارزه تا شکستن انزوا ادامه خواهد داشت. ما نیز امروز در اینجا علیه انزوای تحمیلی بر زندانیان سیاسی اعتصاب غذا را آغاز می‌کنیم. همچنین از همه سازمان‌های حقوق بشر و احزاب سیاسی می‌خواهیم که بیایید با هم مبارزه را گسترش دهیم و با هم این انزوا را بشکنیم. با سکوت کردن شریک جرم نباشیم.»