اعتصاب غذا در آنکارا در چهارمین روز قرار دارد: انزوا باید رفع گردد

اعتصاب غذا در ساختمان آنکارای دَم پارتی برای حمایت از زندانیان در چهارمین روز قرار دارد.

برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از ۲۷ نوامبر در بیش از ۱۰۰ زندان ترکیه و باکور کوردستان اعتصاب غذا آغاز شده است. این اعتصاب غذا بیش از دو ماه است که ادامه دارد. برای حمایت از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی، از ۲۵ ژانویه در ساختمان حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) آنکارا اعتصاب غذا آغاز شده است و هنوز هم ادامه دارد، طبق گزارش‌های دریافتی فردا این فعالیت فقط توسط زن‌ها انجام خواهد شد.

در این اعتصاب غذا حوسنویه کات، گفت: «انزوای شدیدی علیه آقای اوجالان و رفقای زندانی ما وجود دارد. همچنین انزوا بر تمامی خلق‌ها در ترکیه و کوردستان تحمیل می‌شود. انزوا همزمان جنگ و تجاوز و نسل‌کشی است. لازم انزوا رفع گردد. این شرطی برای صلح و دمکراتیزه کردن ترکیه است.»

ریاست شعبه‌ی آنکارای انجمن علویان دمکراتیک، مصطفی کارابوداک، گفت: «در شخص آقای عبدالله اوجالان خلق منزوی می‌گردد، این را محکوم می‌کنیم. خلق کورد در راه صلح، تمامی راه‌های دمکراتیک را در پیش گرفت. اما در مقابل هیچ گامی برداشته نشد. بنابراین دست به اعتصاب غذا زده شد. به افراد داخل و خارج درود می‌فرستیم. ما به وسیله‌ی جان خود، چراغی برای صلح خواهیم شد. هر چه از دست ما بر بیاید برای حمایتی بزرگ‌تر انجام خواهیم داد.»