آتش نوروز در مَلتی و هایمانا روشن گردید

نوروز با شور و اشتیاق در منطقه‌ی باتالگازی واقع در مَلتی و منطقه‌ی هایمانا در آنکارا جشن گرفته شد و گفته شد که باید درهای امرالی باز شوند.

باتالگازی

نوروز در میدان اَمکسز اوست در منطقه‌ی باتالگازی با وجود هوای سرد با شور و اشتیاق و شرکتی گسترده جشن گرفته شد. در مراسم جشن نوروز عکس کمال کورکوت که در نوروز سال ۲۰۱۷ توسط پلیس ترکیه در شهر آمد به قتل رسیده بود، نصب شده بود. میدان برگزاری مراسم جشن نوروز با پرچم‌ حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) مزیین شده بود و پایکوبی و شادی انجام شد.

در مراسم شعارهای «کمال کورکوت نمی‌میرد»، «نوروز مبارک باد» و «ژن، ژیان، آزادی» سرداده شد.

در مراسم پیام سیاستمدار زندانی صباحات تونجل در رابطه با نوروز قرائت شد. در این پیام به این اشاره شده بود، که نوروز اسم مقاومت، رستاخیز و آگاهی است.

رئیس فراکسیون دَم پارتی گلستان کیلیچ کوچیگیت گفت: «به انزوا پایان دهید. برای حل مسئله‌ی کورد، با آقای عبدالله اوجالان مذاکره نمایید. برای حل مسئله‌ی کورد، آقای اوجالان کسی است که باید مخاطب قرار داده شود.»

 هایمانا

مراسم جشن نوروز در منطقه‌ی هایمانا واقع در آنکارا برگزار شد. در این مراسم شعار «زنده باد نوروز» و «نوروز مبارک باد» سرداده شد.

محمود باشاران نامزد انتخاباتی دَم پارتی برای ریاست مشترک شهرداری هایمانا در رابطه با انتخابات سخنرانی انجام داد.

همچنین فرید شن‌یاشار نماینده‌ی پارلمانی دَم پارتی از حوزه‌ی انتخابی رحا گفت: «باید صلح شرافتمندانه برای این کشور حاصل شود و مطالبات ما باید ادامه داشته باشد. مشخص است که مخاطب راه‌حل‌ مشکلات کیست، انزوای شدیدی در امرالی اجرا می‌شود. باید درهای امرالی باز گردند، میز راه‌حل‌ تازه‌ای باید قرار داده شود.»

مراسم جشن با سردادن شعار و پایکوبی به پایان رسید.