آزادی زندانی بیمار احمد زنگر برای چهارمین بار به تعویق افتاد

آزادی زندانی بیمار احمد زنگر برای چهارمین بار توسط هیئت نظارت اداری زندان اَسپیه گیرَسون در ۲۴ ژانویه ۲۰۲۴ به تعویق افتاد. دلیل این تصمیم پاسخ زنگر به سوال «آیا پ‌ک‌ک یک سازمان تروریستی است یا نه؟» بود.

احمد زنگر (۶۴ ساله) که در سال ۱۹۹۳ توسط سربازان در روستای خرابه‌شرف در منطقه هَزَخ (ایدیل) شرناخ مورد حمله قرار گرفت و در مقابل چشمان خانواده‌اش شکنجه و بازداشت شد، به مدت چهل روز در بازداشت به سر برد و سپس توسط دادگاه امنیت دولتی به اتهام «برهم زدن وحدت و یکپارچگی کشور» محاکمه شد. مدت حبس ابد دادگاه برای زنگر در ۴ فوریه ۲۰۲۳ به پایان رسید، اما آزادی زندانی بیمار احمد زنگر بار دیگر توسط هیئت نظارت اداری رد شد و آزادی وی به مدت شش ماه به تعویق افتاد.

بیماری‌های صرع و پارکینسون دارد

آزادی زندانی بیمار احمد زنگر که دوره محکومیت وی از فوریه ۲۰۲۳ به پایان رسیده است، برای چهارمین بار به دلیل تحمیل ندامت به تعویق افتاد. زنگر در طول سی سال حبس خود سه بار تحت عمل جراحی معده قرار گرفت. احمد زنگر که او نیز از بیماری صرع رنج می‌برد، به دلیل ضرباتی که در مدت چهل روز بازداشت به سرش وارد شد، به بیماری پارکینسون مبتلا شده است.

نقض‌های قانونی انجام شده را نمی‌پذیریم

خانواده احمد زنگر که به دلیل اعمال خودسرانه هیئت نظارت اداری پس از سی سال حبس همچنان در زندان به سر می‌برد، در برابر نقض قانونی که در قبال احمد زنگر اعمال شده است قیام کردند و در حال آماده شدن برای طرح شکایت علیه هیئت نظارت اداری هستند. نعیمه زنگر همسر احمد زنگر گفت: «آنها او را خودسرانه آزاد نمی‌کنند. آنها با تصمیمی که گرفتند یک بار دیگر آزادی او را به تعویق انداختند. او قبلاً حکمی را که تعیین کرده بودند کامل کرده است. همسرم بیمار است. بیماری او با آن شرایط رو به پیشرفت است و او تحت درمان مناسب قرار نمی‌گیرد. ما نقض‌های قانونی انجام‌شده را نمی‌پذیریم.»