اظهارات وکلای آیسل توغلوک در خصوص بیماری وی

وکلای سیاستمدار دربند کورد، آیسل توغلوک اعلام کردند که وضعیت سلامتی موکل خود را از نزدیک تعقیب کرده و خواستار انتشار سریع گزارش پزشکی وضعیت وی از سوی پزشکی قانونی شدند.

اطلاعاتی مربوط به بیماری آیسل توغلوک سیاستمدار دربند کورد که در زندان کاندریای کوجالی زندانی است منتشر شده است. ریحان یالچین داغ و سردار چلبی وکلای توغلوک در خصوص وضعیت موکلشان بیانیه‌ای را منتشر کردند. در این بیانیه آمده است که وضعیت بیماری آیسل توغلوک و عدم مداوای وی و دیگر زندانیان بیمار نتایج سوءی را به دنبال داشته و علیرغم گزارش‌های پزشکی زندانیان بیمار از زندان مرخص نمی‌شوند و به اقدامات سختگیرانه به سوی مرگ سوق یافته و مانند دشمن با آنها رفتار می‌شود.

در این بیانیه همچنین آمده است که نزدیک به ۵ سال است که آیسل توغلوک، ریاست مشترک پیشین کنگره جامعه دمکراتیک و حزب جامعه دمکراتیک DTP و معاون ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها دستگیر شده است. هم اکنون حزب دمکراتیک خلق‌ها و سازمان حقوق بشر هم از نزدیک پرونده وی را تعقیب می‌کنند.

منتظر پاسخ سازمان پزشکی قانونی هستیم

در بخش دیگری از بیانیه آمده است که: ما می‌خواهیم اعلام کنیم که از روز دستگیری خانم آیسل توغلوک در بیمارستان بیمار شده و تا کنون وکلا، کمیسیون حقوقی حزب دمکراتیک خلق‌ها و سازمان حقوق بشر هر روز بیماری، روند درمان سریع و هم مسئله آزادی وی را با حساسیت دنبال می‌کنند. در این راستا به مراکز مرتبط مراجعه کرده و مراجعات مکرر به مرحله نهایی رسیده‌اند. ما منتظر انتشار سریع گزارش سازمان پزشکی قانونی هستیم. لازم است سازمان پزشکی قانونی سریعا وضعیت سلامتی وی را دقیقا منعکس نماید.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که موکل آنها، آیسل توغلوک خواسته است تا زمانیکه فرایند گزارش دقیق از پرونده پزشکی وی خاتمه پیدا نکند، مایل نیست که مردم از نوع  بیماری وی اطلاعی داشته باشند. خانم توغلوک و خانواده وی مایل نیستند که پیش از آنکه فرایند خاتمه پیدا کند، افکار عمومی از نوع بیماری وی اطلاع داشته باشند. با تکمیل گزارش، ما افکار عمومی را مطلع خواهیم ساخت.