با روحیه‌ی قزلدره برای مبارزه‌ی مشترک فراخوان داده شد

در آنکارا و‌ مرسین، یاد ماهیر چایان و یارانش که در قزلدره کشته شده بودند، گرامی داشته شدند. در این یادبود گفته شد، لازم است علیه ستم، با روحیه‌ی‌ قزلدره مبارزه‌ی مشترک انجام شود.

در آرامستان کارشیاکا‌ برای یکی از پیشگامان جنبش چپ، ماهیر چایان و یارانش که ۵۲ سال پیش در روستای قزلدره واقع در منطقه‌ی نیکساری توکات به قتل رسیدند، مراسم یادبودی برگزار شد. مراسم توسط سازمان‌های جامعه‌ی دمکراتیک و احزاب سیاسی این شهر برگزار شد، حسین اسنترک‌ رئیس شعبه‌ی آنکارای فدراسیون انجمن ۷۸مین، در این یادبود به سخنرانی پرداخت و اعلام نمود با وجود این‌که مدت زیادی از این قتل‌عام گذشته است اما هنوز روح مبارزان زنده است و راه را به ما نشان می‌دهند و در ادامه گفت: «آن‌ها میراث عظیم مبارزه را خلق کردند. با احترام در برابرشان سر تعظیم فرود می‌آوریم.»

اسنترک‌ اعلام کرد، با روح اتحادی که در قزلدره خلق شد، باید در سراسر این جغرافیا علیه فشار و ستم، مبارزه را با پیروزی تاج‌گذاری نماییم.

سپس فاتن‌ کانات ریاست مشترک شعبه‌ی آنکارای حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) گفت: «باید علیه حکومت ظالم و ستمگر کنونی، همان شعار و درک را در پیش بگیریم و به سوی روزهایی گام برداریم که نمونه‌های اتحاد و مبارزات انقلابی را زنده نگه می‌دارند.»

پلتفرم کار و دمکراسی مرسین، کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد و یاد ماهیر چایان و یارانش را گرامی داشت. کاندیداهای انتخابات ۳۱ مارس را اعلام کردند و خواستار مبارزه‌ی مشترک شدند.