تصویر

با وجود ممانعت پلیس، مردم به سمت محل میتینگ در آمد حرکت می‌کنند

مردم بسیاری از شهرها به سوی «میتینگ آزادی» که با هدف تضمین آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل دموکراتیک مسئله کوردها در آمد برگزار می‌شود آمدند، اما با ممانعت سیستماتیک از سوی پلیس مواجه شدند.

امروز «میتینگ آزادی» با خواست آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، رفع انزوا و حل مسئله کوردها از راه‌های دموکراتیک در آمد برگزار می‌شود. شهروندانی که می‌خواهند از شهرهای مختلف به آمد بیایند و به این تجمع بپیوندند در بسیاری از شهرها با ممانعت پلیس روبرو شدند.

درسیم

اهالی که می‌خواستند از درسیم به آمد بروند توسط پلیس در تروشمَک متوقف شدند. شرکت‌کنندگان بوق ماشین‌های خود را به صدا درآورده و به پلیس اعتراض کردند.

شرنَخ

در مرکز شهر شرنخ و مناطق آن یعنی الک، قلَبان، هَزَخ، باسا، سلوپی و جزیر صدها نفر برای شرکت در این تجمع به راه افتادند. شهروندان با لباس کوردی در مقابل ساختمان‌های دم پارتی تجمع کردند. شهروندان با کف زدن، سوت زدن و شعار دادن به راه خود ادامه دادند.

رحا

در منطقه کاراکوپرو رحا صدها شهروند تجمع کردند و خواستند به آمد بروند. اما این گردهمایی توسط پلیس متوقف شد. شهروندان نیز به این وضعیت اعتراض کردند. فرید شنیاشار نماینده دم پارتی از رحا و شهروندان منتظر هستند.