باکرهان: از راهپیمایی آزادی حمایت می‌کنیم

تونجر باکرهان ریاست مشترک کل دَم پارتی گفت: «چند سازمان ما از ۱ الی ۱۵ فوریه برای آزادی آقای اوجالان راهپیمایی انجام خواهند داد. ما به عنوان دَم پارتی از این راهپیمایی حمایت می‌کنیم.»

رؤسای مشترک شهرهای حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) در مقر اصلی این حزب جلسه برگزار کردند. در این جلسه، ریاست مشترک کل این حزب، تونجر باکرهان به سخنرانی پرداخت و به وضعیت جنگ‌ها در جهان به ویژه وضعیت خاورمیانه اشاره کرد. در ادامه به حمله‌ی اسرائیل به غزه اشاره کرد و اعلام نمود خلق فلسطین قتل‌عام می‌گردد‌ و سیاست اشغال‌گری ادامه دارد، منطقه نیز به میدان بزرگ جنگ تبدیل شده است و گفت‌و‌گو و مذاکره در جریان نیست. همچنین تاکید کرد ترکیه از طریق مواضعش از سیاست جنگ حمایت می‌کند.

همچنین باکرهان به وضعیت اقتصادی اشاره کرد و تاکید نمود این فقر حاصل بحران اقتصادی است.

سپس باقرخان به راهپیمایی و فعالیت‌ها برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد و گفت: «چند سازمان ما از ۱ الی ۱۵ فوریه برای آزادی آقای اوجالان راهپیمایی انجام خواهند داد. ما به عنوان دَم پارتی از این راهپیمایی حمایت می‌کنیم. از طریق انزوا مشکلات حل نخواهند شد. برعکس مشکلات عمیق‌تر خواهند شد. دلیل اصلی این وضعیت ترکیه، انزوا و حل نکردن مسئله‌ی کورد است. اگر این کشور بخواهد در خاورمیانه صلح را نمایندگی نماید، به جای تأسیس مقر نظامی، انزوا را رفع کند، از طریق گفت‌و‌گو و مذاکره به دنبال حل مسئله‌ی کورد باشد. هر معادله‌ای که شامل کورد، علوی، زن، کارگر و جوانان نباشد، در آن نمی‌گنجند. شاید سیاست آن‌ها دروغ باشد، اما سیاست ما بر مبنای گفت‌وگو، مذاکره و صلح در ترکیه است. برای این منظور، ما باید یک ترکیه دمکراتیک بسازیم.»