باید قفل دروازه زندان امرالی را بشکنیم

رمضان دمیر یکی از شرکت کنندگان در راهپیمایی بزرگ آزادی شاخه وان گفت: «آزادی رهبری آزادی کل جامعه است. برای تحقق آزادی، باید قفل دروازه زندان امرالی را بشکنیم.»

احمد پَک‌بای و رمضان دمیر، شرکت کنندگان در شاخه وان راهپیمایی بزرگ آزادی، در مورد این راهپیمایی با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کردند.

احمد پَک‌بای گفت: «تا زمانی که انزوا علیه رهبرمان تمام نشود، مصمم هستیم به فعالیت خود ادامه دهیم. ما برای رهبر خود بسیج عمومی اعلام کرده‌ایم. باید به این بسیج عمومی بپیوندیم. رهبر ما ۲۵ سال است که در زندان است و سه سال است هیچ اطلاعاتی از او دریافت نشده است. ما باید آزادی جسمانی رهبرمان را تضمین کنیم.»

رمضان دمیر نیز با بیان اینکه راهپیمایی بزرگ آزادی را با وجود سختی‌ها و مشکلات ادامه می‌دهیم، گفت: «انزوای شدید علیه رهبر خلق کورد آقای عبدالله اوجالان وجود دارد، هدف ما شکستن انزوا است. آخرین روز راهپیمایی ما روز ۱۵ فوریه است. رفقای ما در زندان از ۲۷ نوامبر در اعتصاب غذا هستند. این اقدام تا انجام ملاقات و دیدار با رهبر خلق کورد ادامه خواهد داشت. مطالبه آزادی جسمی رهبری فقط یک خواست شخصی نیست. آزادی رهبری یعنی آزادی کل جامعه. ما باید آزادی جسمانی رهبری را محقق کنیم و برای این امر باید قفل دروازه زندان امرالی را بشکنیم.»