بازنشر یک کتاب دیگر عبدالله اوجالان به نام «درس گفتاری در باب آموزش» + دانلود کتاب

کتاب «درس گفتاری در باب آموزش»، از دیگر آثار مهم عبدالله اوجالان، رهبر خلق کورد می‌باشد که آکادمی علوم اجتماعی عبدالله اوجالان آن را از زبان ترکی به زبان فارسی، ترجمه کرده است.

اثر ترجمە شدە حاوی درس‌های گفتاری رهبر خلق کرد، عبدالله اوجالان می‌باشد که اواسط سال ۱۹۹۷.م در آکادمی معصوم کورکماز برای کادرهای سازمان ارائه نموده‌اند. رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در این اثر خود به طور ویژه به تحلیل اهمیت و ضرورت آموزش جهت خودسازی شخصیتی و رهایی یافتن از تأثیرات نظام دولت – قدرت بر روی شخصیت پرداخته است.

رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در این کتاب با شیوه‌ی گفتاری خویش به گفتگو با تعدادی از هنرمندان کورد نیز می‌پردازند. ایشان در گفتگوهای‌ خود به تحلیل و ارزیابی همه‌جانبه مسائل شخصیتی و اجتماعی پرداخته و ضمن تأکید بر فقدان آموزش به عنوان یکی از دلایل اصلی پیدایش اینگونه مسائل، به تشریح اهمیت این امر همچون اولین گام در مسیر گذار از این وضعیت نام می‌برند.

عبدالله اوجالان در کتاب مذکور ابراز نموده؛ کسی که نمی‌اندیشد و یا اندیشیده، اما درست عمل نمی‌کند، ممکن نیست دارای شرف و حیثیت باشد. شخصیتی که با دروغ‌پردازی‌ها و با جستجوی علت‌ها، فرافکنی و حاشیه‌روی می‌کند و این گونه به محافظت از خویش می‌پردازد، همچنین سعی در سرپوش گذاشتن بر واقعیت خود دارد، باز نخواهد توانست خویش را از فرومایگی برهاند.

در بخشی دیگری از کتاب، رهبر عبدالله اوجالان تأکید بر آن دارد که اگر تا به حال شخصیت‌ها قادر به انجام نقش‌ خود نیستند، مسئول اصلی آن خودشان هستند و آنچه را که می‌بایستی دریابند را درنیافته‌اند؛ حتی اگر درک کرده باشند نیز قادر به اجرای آن نیستند.

در ادامه‌ی کتاب رهبر آپو بر این باور است که بدون پرداختن به آموزش، جهت بازآفرینی شخصیت، بازآفرینی جامعه و یا دستیابی به آزادی غیرممکن می‌باشد. زندگی بزرگ‌ترین مکتب می‌باشد. کسی که خواهان فراگیری باشد، تقریبا می‌تواند از هر چیزی آگاهی کسب نماید. من قبلا با مطالعه کردن و مشاهده‌ی دیگران به آموزش خویش می‌پرداختم. اما اکنون همه چیز زندگی، برای من به یک مورد آموزشی مبدل شده است. آموزش، عمل بازآفرینی خویش می‌باشد.

رهبر آپو در کتاب ذیل ابراز داشته‌اند که جدال درون حزبی در پ.ک.ک، از جنبه‌ی جهانشمولی برخوردار است. صحت این امر آشکار شده است. اما این کار، مهارت بسیاری می‌طلبد. نمی‌توانیم تحت عنوان مبارزه‌ی طبقاتی به‌طور تصادفی رودروی هم قرار بگیریم. بی‌جا به زبان نیاوردن حتی یک کلمه و عدم ابراز برخوردی بی‌جهت در درون حزب، به‌عنوان یکی از مقتضیات مبارزه‌ی طبقاتی می‌باشد. از این رو لازم است تمام رفتار‌های‌ ما معنادار و تا حد ممکن با معیارهایی که مشخص گشته‌اند، اجرا شوند.

رهبر خلق کورد در بخش پایانی کتاب بیان می‌نمایند که من همواره این ملاک‌ها را در اولویت دارم که چقدر برای خلق فعالیت کرده، تا چه اندازه در برابر واقعیت دشمن آگاه بوده، تا چه میزان با توجه به ضروریات شرایط حرکت کرده و خود را در تطابق با آنها تنظیم می‌نمایم. در حقیقت، با توجه به واقعیت محیط، دشمن و دوست رفتارکرده و مطابق با انتظارات خلق گام بر می‌دارم.

کتاب در سال ۲۰۱۴ میلادی در چاپخانه‌ی آزادی چاپ و منتشر شده است.

این کتاب به شهدای اردیبهشت ماه ۱۳۸۹، شهید شیرین علم‌هولی، فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی و علی حیدریان تقدیم شده که توسط نظام استبدادگر ایران در زندان اوین وحشیانه به دار آویخته شدند.

برای مطالعه و دریافت کتاب لطفا [اینجا] را کلیک کنید.