عبدالله اوجالان آدرس راه حل برای صلح و ثبات است

کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری اسکاتلند که نماینده بیش از نیم میلیون کارگر در انگلستان است، در کنگره عمومی سال ۲۰۲۴ تصمیم گرفت تا مبارزه برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را افزایش دهد.

مایک آرنوت، رئیس کنفدراسیون اتحادیه‌های اسکاتلند، تصمیمات اتخاذ شده در این کنگره را ارزیابی کرد. در کنگره تصمیم گرفته شد که هم انگلیس و هم دولت ترکیه در مورد فروش اسلحه توسط انگلیس به ترکیه و حل سیاسی مسئله‌ کوردها تحت فشار قرار گیرند.

آرنوت با بیان اینکه آنها از دولت انگلیس و دولت ترکیه خواسته‌اند تا برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اقداماتی را انجام دهند، گفت: « ما همچنین از حکومت انگلستان خواسته‌ایم تا در ناتو تلاش‌های دیپلماتیک را آغاز کنند و فروش تسلیحات به ترکیه را متوقف نمایند. همچنین درخواست کردیم که برای توقف فوری بمباران مناطق کوردها تلاش شود. تصمیمات اصلی ما این است حملات به مناطق کوردها در شمال و شرق سوریه باید متوقف شود و دولت انگلیس باید ترکیه را برای آزادی عبدالله اوجالان تحت فشار قرار دهد.»

آرنوت از نوشتن نامه ویژه‌ای به وزارت کشور انگلیس و سفارت ترکیه برای آزادی عبدالله اوجالان خبر داد و گفت: «در کنگره ۳۰۰ نماینده به نمایندگی از بیش از نیم میلیون کارگر حضور داشتند و عبدالله اوجالان که ۲۵ سال است به اسارت گرفته شده و ۳ سال است که هیچ اطلاعاتی از او دریافت نمی‌شود، دستور کار اصلی ما بود. همچنین درباره عدم ملاقات او با وکیل و خانواده‌اش صحبت کردیم. در جریان جمع‌بندی و اتخاذ تصمیمات هیچ نماینده‌ای با تصویب این تصمیمات مخالفت نکرد و ما با حمایت همه جانبه اعضای خود این تصمیمات را اتخاذ کردیم.»

آرنوت با اشاره به اینکه عبدالله اوجالان کلید راه حل است، گفت: «ما در حال حاضر برای آزادی اوجالان تلاش می‌کنیم. اما تصمیمات این کنگره مهم باعث می‌شود که فشار بیشتری بر دولت‌ها وارد شد.»