خبر فوری: در متینا ۱۵ اشغالگر مجازات شدند

بهایا: عبدالله اوجالان می‌تواند دنیای متفاوتی را رهبری کند

ابها بهایا، فعال فمینیست هندی، عبدالله اوجالان را یک رهبر فمینیست توصیف کرد و گفت: «عبدالله اوجالان می‌تواند دنیای متفاوتی را رهبری کند.»

یکی از افرادی که در مقابل انزوای شدید در امرالی می‌ایستد و خواهان آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است، فعال فمینیست معروف هندی ابها بهایا است.

ابها بهایا، یکی از بنیانگذاران جاگوری گرامین و مدیران ابتکار جهانی فمینیستی «یک میلیارد برخاسته» با خبرنگار خبرگزاری ما، سرکان دمیرل، در مورد اهمیت آزادی عبدالله اوجالان و پارادایم او صحبت کرد.

یک جایگزین مهم در برابر سیستم سرمایه‌داری

رهبر فمینیست ابها بهایا بر اهمیت پارادایم عبدالله اوجالان در رابطه با از بین بردن نفوذ شدید نظام سرمایه‌داری بر جوامع تاکید کرد و گفت: «به نظر من ایده‌های عبدالله اوجالان برای دموکراسی و برابری راه‌ها و ابزارهای ایجاد یک جامعه متفاوت است. جهان و یک پارادایم جدید فراتر از دنیای کنونی. عبدالله اوجالان یک فمینیست منحصر به فرد است. به نظر من، بسیار مهم است که عبدالله اوجالان در مورد زنان به عنوان فمینیست و فعال صحبت کند.»

مدل متفاوتی را ارائه می‌دهد

ابها بهایا با اشاره به اینکه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان سبک متفاوتی از مدیریت را ارائه می‌دهد، گفت: «این بسیار مهم است که عبدالله اوجالان مدلی از مدیریت ارائه می‌دهد که بسیار متفاوت از مدل‌های مدیریت فعلی است. در این دنیا مناطق نظامی شده وجود دارد که درگیری و نابرابری ایجاد می‌کند. امروز ۲۲ منطقه در حال جنگ هستند. تمدن سرمایه‌داری مخالف صلح است. با پرهیز از تعاریف تمدن سرمایه‌داری؛ ما باید جهانی پر از صلح بسازیم که در مورد حق زندگی منصفانه و شرافتمندانه مردم صحبت کند و در سراسر جهان مردم مبارز از یکدیگر حمایت کنند.»

برای آزادی عبدالله اوجالان، ما باید در یک پلتفرم با هم جمع شویم

ابها بهایا با اشاره به اینکه جنبش‌های فمینیستی جهانی می‌توانند از جنبش زنان کورد به رهبری عبدالله اوجالان، رهبر خلق کورد، چیزهای زیادی بیاموزند، گفت: «به همین دلیل مصمم هستم که با جنبش‌های فمینیستی درباره این موضوع گفت‌وگو کنم. با ۱۵۰ تا ۱۶۰ کشور رابطه داریم، صرف نظر از این، چه اتحادیه‌های کارگری باشد، چه گروه‌های حقوق بشر، ما مردم مبارز باید فکر کنیم که با هم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. با همین صدا می‌توانیم جنبش فمینیستی کوردستان را به همه نشان دهیم.»

عبدالله اوجالان می‌تواند پیشاهنگی یک سیستم جهانی متفاوت را بر عهده بگیرد

رهبر فمینیست ابها بهایا به اهمیت تحلیل تاریخی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد و گفت: «به نظر من اوجالان فردی منحصر به فرد است که امید زیادی به اجرای مدلی که ما آن را اداره فدرال می‌نامیم، می‌دهد. گفته‌های مهم اوجالان که واقعا روی من هم تاثیر زیادی داشت می‌گوید جنبش‌های فمینیستی بخشی از مبارزه برای جنبش‌های بزرگتر است. یعنی اوجالان می‌بیند که نظام و تمدن فعلی بر اساس بردگی زنان بنا شده است. تا زمانی که این بردگی برای هر انسانی از بین نرود، این تمدن (تمدن سرمایه‌داری) ادامه خواهد داشت.»

ابها بهایا ادامه داد: «اوجالان می‌تواند یک سیستم جهانی متفاوت را رهبری کند، او آن را رهبری می‌کند. من هرگز این فلسفه را از کسی نشنیده‌ام. اوجالان باید آزاد باشد. صدای او باید دوباره بلند شود و بگوید «ما متعلق به این جهان هستیم و این جهان متعلق به ماست.»»