به منظور اعتراض به انزوا در مقابل زندان باکرکوی تجمعی برگزار شد

انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های زندانیان و محکومان مرمره (MATUHAY-DER) و بستگان زندانیان بار دیگر در مقابل زندان باکرکوی به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اعتراض کردند.

تجمع اعتراضی در مقابل زندان باکرکوی در چارچوب کمپین جهانی خواستار رفع انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، تضمین آزادی جسمانی وی و حل مسئله کورد برگزار شد.

بسیاری از مردم و همچنین نمایندگان احزاب سیاسی و سازمان‌های غیردولتی در تجمع «به آزادی رای بده» که بستگان زندانیان در مقابل زندان بسته زنان باکرکوی در استانبول برگزار کرده بودند، شرکت کردند.

در جریان این تجمع، بنر «به آزادی برای شکستن انزوای و برقراری صلح اجتماعی رای بده» حمل شد.

دیلک سونمز دمیر، رئیس مشترک MATUHAY-DER در بیانیه‌ای که ارائه کرد گفت: «مانند هر هفته، ما در اعتراض به انزوای اعمال شده در زندان‌ها به مدت ۱۰ دقیقه تحصن می‌کنیم. امروز نیز در اعتراض به انزوا تحصن خواهیم کرد. و ما این کار را تا پایان نقض حقوق ادامه خواهیم داد.»

سپس در حالی که نزدیکان زندانیان با تحصن به اعتراض خود ادامه دادند، شعارهای «زندانی سیاسی افتخار ما هستند»، «ظلم نمی‌تواند ما را بترساند»، «زنده باد مقاومت زندان‌ها»، «عزت انسان شکنجه را شکست خواهد داد»، «مقاومت‌کنان پیروز خواهیم شد» ، «ژن، ژیان، آزادی» و «انزوا جنایت علیه بشریت است» سر داده شد.