برگزاری جشن نوروز در کادیفه‌کاله آغاز شد

کمیته تدارکات نوروز ازمیر در کادیفه‌کاله که شهید رهشان دمیرل با بدن خود آتش نوروز را در آنجا شعله‌ور ساخت، برگزاری جشن نوروز را آغاز کردند.

کمیته تدارکات نوروز ازمیر در خیابان کادیفه‌کاله واقع در منطقه ازمیر که شهید رهشان دمیرل در سال ۱۹۹۲ خود را به آتش کشانید، قصد داشت که بر روی دیوارهای قلعه تاریخی شهر آغازی برای برگزاری جشن نوروز امسال را رقم بزند که این قلعه از طرف پلیس‌ها در محاصره قرار گرفت و به بهانه اینکه این قلعه این عرصه SIT است اجازه داده نشد که آتش نوروز در آنجا برافروخته شود.

بسیاری از شهروندان که برای برگزاری جشن به آنجا آمده بودند با سردادن شعارهای «زنده باد نوروز»، «زنده باد نوروز» و «فشار نمی‌توانند برای ما مانع باشند» در مقابل این تصمیمات پلیس، نارضایتی و اعتراض خود را نشان دادند.

ریاست مشترک حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دم پارتی) در ازمیر، محمد کورواش و وزان کارابولوت از همانجا بیانیه‌ای دادند. محمد کورواش بیان داشت که این اعمال ممنوع کردن را قبول نمی‌کنیم و گفت: «ما در ۱۷ مارس در ساعت۱۲  در منطقه گوندوگدوی، شکوه‌مندانه نوروز را جشن خواهیم گرفت و جواب لازمه را به این نگرش ممنوع‌گرانه را خواهیم داد. هیچ نیرویی نمی‌تواند از برگزاری جشن نوروز مشروع و به حق مانع به عمل بیاورد. زنده باد نوروز،‌ نوروزتان پیروز.»

وزان کارابولوت نیز اعلام کرد که مبارزه کاوه‌ها برعلیه ضحاک‌ها ادامه دارد و گفت: «دیگر جشن نوروز تنها یک جشن نیست. به روز مبارزه برعلیه ضحاک‌ها تبدیل شده است. زنده باد نوروز، زنده باد کاوه، مرده باد ضحاک.»

توده خلق سپس به این ممنوعیت های پلیس بی‌اعتنایی کرده و با سردادن شعار و آواز در داخل قلعه راهپیمایی برگزار کرد. توده خلق در خارج از قلعه نیز رقص و پایکوبی انجام دادند.