برگزاری جشن‌های باشکوه پیروزی در گَوَر و جولمرگ

با وجود اینکه هزاران نیروی ارتشی و پلیس به جولمرگ و گَوَر منتقل شده بودند، اما دم پارتی توانست در این مراکز شهرداری‌ها را به دست بگیرد. به همین مناسبت مردم تا نیمه‌های شب به جشن و پایکوبی پرداختند.

انتخابات محلی در باکور کوردستان

حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها(دم پارتی) با وجود اینکه حزب عدالت و توسعه هزاران پلیس و سرباز را به گَوَر و جولمرگ منتقل کرده بود، در انتخابات محلی به پیروزی رسید. بر اساس اطلاعات تایید نشده دم پارتی در مرکز شهر جولمرگ ۱۴ هزار و ۳۸۲ رای و حزب عدالت و توسعه ۱۳ هزار و ۷۳۲ رای به دست آوردند. با این نتایج شهرداری با ۴۸/۸۸ درصد آرا به دم پارتی رسید.

همچنین در ناحیه گَوَر جولمرگ هم، دم پارتی ۲۱ هزار و ۵۹۱ رای و حزب عدالت و توسعه تنها ۲ هزار و ۷۸۴ رای به دست آوردند. به این ترتیب دم پارتی با کسب ۷۶/۵۲ درصد آرا به یک پیروزی تاریخی دست یافت.

حزب عدالت و توسعه با انتقال ده‌ها هزار پلیس و سرباز و با استفاده از تمام امکانات دولتی، شهرداری‌های شمزینان، چله و شهرک باژِرگه را با اختلاف بسیار اندک غصب کرد.

مردم سیاست‌های پلید را پس زدند

ویان تکچه نامزد مشترک شهرداری جولمرگ از دم پارتی در این جشن گفت که مردم گَوَر تمام بازی‌های پلید حزب عدالت و توسعه را پس زدند. تکچه ابراز داشت که به این پیروزی خلق افتخار کرده و احساس غرور می‌کند. 

همچنین مهمت صدیق آکیش یکی دیگر از نامزدهای مشترک شهرداری گفت: «ما پس از ورود به شهرداری، آن را همانگونه که قول داده بودیم اداره خواهیم کرد. به همه وعده‌ها یک به یک جامه عمل خواهیم پوشاند. کسانی که پول مردم را دزدیدند را به دادگاه خواهیم کشاند. ما شهر را به کمک همه آنهایی که رای دادند و همچنین کسانی که رای ندادند، اداره خواهیم کرد.»