برگزاری پانل روژهلات کوردستان و ایران کمیته آزادی اوجالان در نهم اکتبر

در آستانه ٩ اکتبر، آغاز توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، کمیته آزادی اوجالان در روژهلات کوردستان و ایران اولین پانل خود را برگزار می‌کند.

میته آزادی اوجالان اولین پانل خود را در روز ٩ اکتبر با شعار «زمان، زمانِ آزادیست» برگزار می‌کند.

در اطلاعیه‌ی کمیته آزادی اوجالان که یک نسخه از آن به خبرگزاری فرات رسیده است آمده است:

"نهم اکتبر ١٩٩٨ میلادی به‌ دلیل فشارهای مدرنیته‌ی کاپتیالیستی، ناتو، سازمان سیا، موساد و دولت ترکیه‌ رهبر اوجالان کشور سوریه‌ را به‌ مقصد یونان ترک نمود. رهبر اوجالان در نتیجه‌ی توطئه‌ای تصمیم گرفت کشور سوریه‌ را ترک کند که‌ توطئه‌گران به‌میزانی بر به‌نتیجه‌ رسیدن توطئه‌ خود مُصر بودند که‌ تا آخرین لحظه‌ی به‌انجام رساندن آن، شرایط را تعقیب و پیگیری می‌کردند. بر اثر فشارهایی که‌ اعمال می‌کردند، هیچ کشوری حاضر به‌ پذیرفتن رهبر اوجالان نشد.

نزدیک به‌ بیست و سه‌ سال از توطئه‌ به‌ اسارت گرفتن رهبر آپو می‌گذرد. از آن زمان به‌بعد تمام شیوه‌های شکنجه‌ روحی و روانی را در برابر او امتحان کرده‌اند به‌ امید اینکه‌ بتوانند او را تسلیم کنند. در مقابل، رهبر اوجالان نه‌ تنها در مقابل خواسته‌ها و شکنجه‌های توطئه‌گران و دولت فاشیست ترکیه کوچکترین تنازلی ننموده‌ است، بلکه‌ سخت‌ترین و غیرانسانی‌ترین شرایط زندان امرالی را به‌ میدان و هماوردی جهت نیرو بخشیدن به‌ مبارزه‌ و تولید فکر، اندیشه‌، فلسفه‌ و پارادایم جدید تبدیل کرده‌ است. از طریق نوشته‌هایش که‌ بعدا به‌ صورت کتابی پنج جلدی چاپ و پخش گردیدند، دفاعیاتش در بی‌دادگاههای ترکیه‌ را از دفاعیات فردی به‌ دفاع از خلق کورد تبدیل نمود. در نتیجه‌ی مقاومت و ایستادگی اوست که‌ دولت ترکیه‌ در مقابل دیدگان مراکز و نهادهای منافق حقوق بشر غربی‌ها سخت‌ترین شرایط انزوا را بر او تحمیل نموده‌ است و علی‌رغم اعتراضات و فعالیتهای گوناگون جهت پایان پذیرفتن انزوا، طی سه‌-چهار سال گذشته‌، فشارها و انزوا را بر وی بسیار تندتر هم نموده‌اند! شرایطی را بر او تحمیل کرده‌اند که‌ نه‌ تنها با هیچ کدام از معیارهای قوانین بین‌المللی همخوانی ندارد، بلکه‌ نقض آشکار قوانین خود دولت ترکیه‌ هم است.

آنچه‌ گفته‌ شد، یک حقیقت انکارناپذیر را بیان می‌کند و آن اینکه‌ رهبر اوجالان در مقابل خواسته‌های آنان که‌ همان دست کشیدن از دفاع از خلق کورد است، تنازل ننموده‌ است. این میزان از رفتار غیر انسانی دولت فاشیست ترکیه‌ با او، میزان پایبندی ایشان به‌ آرمان‌ها و اهدافش را به‌ اثبات می‌رساند و آنهم دفاع جانانه‌ از آرمان‌های رهایی خلق کورد می‌باشد.

رهبر اوجالان همه‌ی زندگی خود را وقف رهایی خلق کورد و انسانیت نموده‌ است. آنچه‌ را که‌ در توان داشته‌ است در طبق اخلاص گذاشته‌ است. به‌ همین خاطر وجدان، اخلاق، مسئولیت و منطق حکم می‌کند که‌ ما هم آنچه‌ را که‌ در توان داریم جهت آزادی فیزیکی کسی به‌ کار بگیریم که‌ به‌ مسئولیت خود به‌مانند رهبری به‌ شیوه‌ای بسیار احسن عمل نموده‌ است.

پانل نهم اکتبر ٢٠٢١، در مقیاس خود تلاشی است جهت شناساندن فکر، فلسفه‌ و پارادایم رهبر اوجالان و همچنین تلاشی است جهت آزادی فیزیکی او. به‌ همین خاطر از تمام انسانهای آزادیخواه‌ و میهن‌دوستان کورد می‌خواهیم که‌ در این پانل شرکت کنند. امیدواریم که‌ این پانل عاملی شود جهت فراوان کردن و قوی‌تر شدن تلاش‌هایمان جهت آزادی فیزیکی رهبر اوجالان.

شرکت شما در این پانل مایه‌ی قدردانی است.

کمیته‌ی آزادی برای اوجالان، اولین پانل خود را به‌ مناسبت سالگرد خروج رهبر اوجالان از سوریه‌ و اغاز توطئه بین المللی در ٩ اکتبر ٢٠٢١ برگزار می‌کند. شركت كنندگان ذیل مباحثی را در چهارچوب ابعاد توطئه و اندیشه‌های رهبر اوجالان بررسی و تحلیل می‌نمایند:

۱. مراد عظیمی

۲. شیجا کلهر

۳. مریم فتحی

۴. اصغر سلیمی

۵. بهرام رحمانی

۶. سعید ساعدی

مدراتور پانل:

۱. نگین شیخ اسلامی

۲. امیر بابکری

زمان و آدرس پانل در شبکه‌های مجازی:

 - تاریخ: شنبه، ٩ اکتبر ٢٠٢١/ ١٧ مهر ١۴٠٠

ساعت ١٩ به وقت اروپای مرکزی، ٢١:٣٠ به وقت ایران

آدرس زووم کمیته‌ی آزادی برای اوجالان

https://us02web.zoom.us/j/85313981338

آدرس کانال یوتوب کمیته‌ی آزادی برای اوجالان

https://www.youtube.com/channel/UCBMVxRsMDdhF0vxY-cBSC2w

تلگرام کمیته‌ی آزادی برای اوجالان

kampaineAAOcalan@