برگزاری تجمع برای یوجه، آی و بایسال که توسط دولت ترکیه به قتل رسیده بودند

بستگان مفقودین و اعضای انجمن حقوق بشر برای رمضان یوجه، آیدین آی و محمد صدیق بایسال که توسط نیروهای دولتی ترکیه به قتل رسیدند تجمع کردند.

بستگان مفقودین

تجمع به پیشاهنگی انجمن حقوق بشر و بستگان ناپدید‌شدگان با شعار «مفقودین پیدا شوند و عاملان محاکمه شوند» ادامه یافت.

کنش انجمن حقوق بشر شعبه آمد در هفته ۸۰۳ ادامه یافت. بسیاری از بستگان ناپدید‌شدگان در کنشی که در مقابل بنای یادبود حقوق بشر در پارک کوشویولو برگزار شد، شرکت کردند.

در تجمع این هفته، توجه به ماجرای رمضان یوجه جلب شد که در ۲۹ ژوئن ۱۹۹۲ از فارقین (سیلوان) به شهر آمد رفت و در حین بازگشت به قتل رسید.

اَرَن کَسکین، رئیس مشترک انجمن حقوق بشر، اشاره کرد که امروز روزی است که شیخ سعید به قتل رسیده است.

فرات آکدَنیز عضو انجمن حقوق بشر با خواندن متن بیانیه داستان رمضان یوجه را گفت.

اِلح

در الح، اعضای انجمن حقوق بشر و بستگان ناپدیدشدگان در ششصد و سی و نهمین هفته کنش خود در مقابل بنای یادبود حقوق بشر در خیابان گلستان گرد هم آمدند. بستگان ناپدید‌شدگان، مدافعان حقوق بشر، اعضای انجمن وکلا برای آزادی (ÖHD) شعبه الح، مدیران سازمان‌های استانی دم پارتی و حزب مناطق دموکراتیک (د‌ب‌پ) در این تجمع شرکت کردند.

سینان اسلام گَگین، مدیر شعبه انجمن حقوق بشر اِلح اظهار داشت که تا حصول نتیجه به پرسش درباره سرنوشت مفقودین ادامه خواهند داد.

گگین در مورد سرنوشت آیدین آی ۲۷ ساله که در ۱۰ ژوئیه ۱۹۹۳ در منطقه ۱۹ مائیس الح ربوده شد و دیگر خبری از او نشد پرسید.

جولمرگ

شعبه جولمرگ انجمن حقوق بشر و بستگان ناپدید‌شدگان در خیابان سانات (هنر) در شهرستان گَوَر از توابع جولمرگ تجمع کردند. بسیاری از مردم و همچنین بستگان مفقودین، مادران صلح، مدیران سازمان منطقه‌ای دم پارتی در این مراسم شرکت کردند. در کنش  بنرهایی با مضمون «مفقودین پیدا شوند، عاملان محاکمه شوند» و «مفقودین کجا هستند؟» و عکس‌هایی از کسانی که توسط فاعلان مجهول به قتل رسیده و ناپدید شده بودند حمل شد. در هفته صد و بیست و نهم این کنش، از سرنوشت محمد صدیق بایسال که در ۷ ژوئن ۱۹۹۴ به قتل رسید، پرسیده شد. این بیانیه توسط پینار شَن زَنگین، دبیر شعبه جولمرگ انجمن حقوق بشر قرائت شد.

این بیانیه با تحصن خاتمه یافت.