بستگان مفقودین به جستجوی عدالت در ۴ شهر ادامه دادند

اعضای انجمن حقوق بشر و بستگان ناپدید‌شدگان در ۴ شهر به جستجوی عدالت برای بستگانشان که در بازداشت به قتل رسیده بودند، ادامه دادند.

بستگان مفقودین

اعضای انجمن حقوق بشر (İHD) و بستگان ناپدیدشدگان در شهرهای آمد، الح، جولمرگ و ازمیر تجمع کردند تا سرنوشت افرادی را که در بازداشت «ناپدید شده» و به قتل رسیده‌اند افشا و قاتلان آنها محاکمه شوند.

اعضای شعبه انجمن حقوق بشر آمد و بستگان ناپدیدشدگان در هشتصد و هشتاد و هشتمین هفته تجمع خود در مقابل بنای یادبود حقوق بشر پارک کوشویولو در منطقه رزان آمد گرد هم آمدند. نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد شهرستان و بستگان ناپدیدشدگان در این مراسم حضور داشتند. در جریان تجمع این هفته، از سرنوشت محمد صالح آکدَنیز که در محله کوهستانی شنه در ناحیه پاسور استان آمد بازداشت و «ناپدید شده بود» پرسیده شد.

عمر سامان، دبیر شعبه انجمن حقوق بشر آمد داستان محمد صالح آکدنیز را خواند.

اعضای شعبه انجمن حقوق بشر اِلح و بستگان ناپدیدشدگان در ششصت و پنجاه و چهارمین هفته تجمع خود در مقابل بنای یادبود حقوق بشر در خیابان گلستان بیانیه‌ای ارائه کردند. در این تجمع، خواستار یافتن قاتلان مِقداد اوزاَکَن شدند که بنا بر گزارش‌ها، توسط سربازان ترک در فرماندهی گردان در روستای بَفیرجان در منطقه گَوَر استان جولمرگ در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۱۹۹۴ به قتل رسید و پیکر او تا به امروز پیدا نشده است.

حسین الچی، مدیر شعبه انجمن حقوق بشر الح، بر اساس اظهارات عرفان اوزاَکن، برادر مقداد اوزاکن، آنچه را که اتفاق افتاده است، توضیح داد.

ازمیر

انجمن حقوق بشر شعبه ازمیر و بستگان مفقودین تجمع «ناپدیدشدگان پیدا شوند، قاتلان محاکمه شوند» را که هر دو هفته یک بار در مقابل سومربانک قدیمی در منطقه کوناک برگزار می‌شود، برگزار کردند.

گولای گون بیلیچی، مدیر شعبه انجمن حقوق بشر ازمیر، داستان آیهان اَفه‌اوغلو ناپدید شده در ۶ اکتبر ۱۹۹۲ و علی اَفه‌اوغلو که در ۵ ژانویه ۱۹۹۴ بازداشت شد را خواند.

جولمرگ

انجمن حقوق بشر شعبه جولمرگ و بستگان ناپدیدشدگان در صد و چهل و چهارمین هفته تجکع خود در خیابان سانات در منطقه گَوَر گرد هم آمدند. در کنش این هفته، تجمعی برای فتاح یاشار و شَوکَت کارتال که بر اثر شلیک بالگرد در حین عملیات در روستای آلَکانا از توابع گَوَر به شهادت رسیدند، برگزار شد.

سیبل چاپراز، رئیس مشترک شعبه انجمن حقوق بشر جولمرگ، داستان یاشار و کارتال را تعریف کرد.